Info

Więcej o mnie.













Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2025, Kwiecień8 - 34
- 2025, Marzec6 - 27
- 2025, Luty3 - 4
- 2025, Styczeń3 - 10
- 2024, Grudzień5 - 16
- 2024, Listopad2 - 8
- 2024, Październik10 - 11
- 2024, Wrzesień10 - 12
- 2024, Sierpień9 - 14
- 2024, Lipiec10 - 10
- 2024, Czerwiec25 - 28
- 2024, Maj18 - 26
- 2024, Kwiecień25 - 33
- 2024, Marzec18 - 10
- 2024, Luty15 - 18
- 2024, Styczeń1 - 6
- 2023, Grudzień1 - 0
- 2023, Listopad1 - 0
- 2023, Październik8 - 14
- 2023, Wrzesień2 - 4
- 2023, Sierpień7 - 29
- 2023, Lipiec14 - 22
- 2023, Czerwiec12 - 25
- 2023, Maj9 - 5
- 2023, Kwiecień8 - 8
- 2023, Marzec9 - 12
- 2023, Luty2 - 2
- 2023, Styczeń2 - 5
- 2022, Listopad2 - 6
- 2022, Październik8 - 6
- 2022, Wrzesień7 - 6
- 2022, Sierpień8 - 16
- 2022, Lipiec13 - 24
- 2022, Czerwiec8 - 6
- 2022, Maj9 - 28
- 2022, Kwiecień7 - 4
- 2022, Marzec8 - 5
- 2022, Luty6 - 19
- 2022, Styczeń3 - 4
- 2021, Grudzień3 - 2
- 2021, Listopad6 - 6
- 2021, Październik6 - 20
- 2021, Wrzesień8 - 4
- 2021, Sierpień8 - 7
- 2021, Lipiec12 - 3
- 2021, Czerwiec8 - 12
- 2021, Maj11 - 20
- 2021, Kwiecień8 - 2
- 2021, Marzec8 - 12
- 2021, Luty4 - 4
- 2021, Styczeń4 - 6
- 2020, Grudzień5 - 6
- 2020, Listopad6 - 2
- 2020, Październik9 - 6
- 2020, Wrzesień8 - 4
- 2020, Sierpień9 - 5
- 2020, Lipiec12 - 4
- 2020, Czerwiec14 - 5
- 2020, Maj7 - 2
- 2020, Kwiecień7 - 0
- 2020, Marzec6 - 0
- 2020, Luty4 - 0
- 2020, Styczeń4 - 0
- 2019, Grudzień2 - 0
- 2019, Listopad2 - 0
- 2019, Październik6 - 0
- 2019, Wrzesień6 - 0
- 2019, Sierpień3 - 0
- 2019, Lipiec5 - 0
- 2019, Czerwiec7 - 0
- 2019, Maj7 - 0
- 2019, Kwiecień2 - 0
- 2019, Marzec6 - 0
- 2019, Luty3 - 0
- 2019, Styczeń2 - 0
- 2018, Grudzień2 - 0
- 2018, Listopad3 - 0
- 2018, Październik5 - 0
- 2018, Wrzesień7 - 0
- 2018, Sierpień5 - 0
- 2018, Lipiec9 - 0
- 2018, Czerwiec7 - 0
- 2018, Maj8 - 0
- 2018, Kwiecień9 - 0
- 2018, Marzec5 - 0
- 2018, Luty3 - 0
- 2018, Styczeń2 - 0
- 2017, Grudzień1 - 0
- 2017, Listopad2 - 0
- 2017, Październik1 - 2
- 2017, Wrzesień5 - 0
- 2017, Sierpień2 - 0
- 2017, Lipiec6 - 0
- 2017, Czerwiec4 - 0
- 2017, Maj5 - 0
- 2017, Kwiecień1 - 0
- 2017, Marzec3 - 0
- 2016, Wrzesień1 - 0
- 2016, Sierpień3 - 0
- 2016, Lipiec1 - 0
- 2016, Czerwiec1 - 0
- 2016, Maj1 - 0
- 2016, Marzec1 - 0
- 2016, Luty1 - 0
- 2015, Sierpień1 - 0
- 2015, Lipiec3 - 0
- 2015, Maj4 - 0
- 2015, Kwiecień4 - 0
- 2015, Marzec2 - 0
- 2015, Luty1 - 0
- 2015, Styczeń1 - 0
- 2014, Listopad1 - 0
- 2014, Październik1 - 0
- 2014, Wrzesień5 - 0
- 2014, Sierpień3 - 0
- 2014, Lipiec6 - 0
- 2014, Czerwiec3 - 0
- 2014, Maj1 - 0
- 2014, Kwiecień4 - 0
- 2014, Marzec1 - 0

Wpisy archiwalne w kategorii
Bytom i okolice
Dystans całkowity: | 8191.35 km (w terenie 2856.54 km; 34.87%) |
Czas w ruchu: | 457:28 |
Średnia prędkość: | 17.91 km/h |
Maksymalna prędkość: | 56.76 km/h |
Suma podjazdów: | 70846 m |
Maks. tętno maksymalne: | 217 (123 %) |
Maks. tętno średnie: | 142 (80 %) |
Suma kalorii: | 246383 kcal |
Liczba aktywności: | 271 |
Średnio na aktywność: | 30.23 km i 1h 41m |
Więcej statystyk |
- DST 28.03km
- Czas 01:35
- VAVG 17.70km/h
- VMAX 38.16km/h
- HRmax 163 ( 92%)
- HRavg 95 ( 53%)
- Kalorie 657kcal
- Podjazdy 236m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Bytom od nowa
Niedziela, 15 października 2023 · dodano: 05.11.2023 | Komentarze 4
Czyli bytomskie remonty i inwestycje. Zmienia się na lepsze. Oby tak dalej.Na początek zajrzeć na Piekarską. Wyremontowany budynek poczty czeka na zagospodarowanie.

Portal poczty w Bytomiu © wowa113
Remont całej Piekarskiej też ma się ku końcowi.

Teraz na Dworcową. Wyremontowany deptak jakoś mnie nie zachwyca, na plus, że przy okazji odnowiono kilka kamienic.


Centrum wspinaczkowe w dawnych budynkach kopalni Rozbark robi wrażenie.

Centrum wspinaczkowe "Skarpa Bytom" © wowa113

Centrum wspinaczkowe w Bytomiu © wowa113

Mural w Bytomiu © wowa113

Łagiewnickie koty © wowa113
I na koniec Kolonia Zgorzelec. Widoczne postępy w rewitalizacji osiedla robotniczego. Nawet jakieś skwerki, ławeczki. Całkiem spoko.

Kategoria Bytom i okolice, po mieście
- DST 39.87km
- Czas 01:55
- VAVG 20.80km/h
- VMAX 35.28km/h
- HRmax 156 ( 88%)
- HRavg 85 ( 48%)
- Kalorie 501kcal
- Podjazdy 263m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Muzeum Techniki Wojskowej
Niedziela, 8 października 2023 · dodano: 03.11.2023 | Komentarze 2
Nawet nie wiedziałem, że coś takiego w Zbrosławicach jest. Niestety czynne tylko w pierwsze soboty miesiąca lub po wcześniejszym umówieniu. Fotki więc tylko zzapłotowe.
Muzeum Techniki Wojskowej w Zbrosławicach © wowa113

Muzeum Techniki Wojskowej © wowa113

Muzealna flota © wowa113
I jakiś ciekawy budynek w Kamieńcu. Kilka razy koło niego przejeżdżałem ale od strony drogi wygląda jak magazyn a fronton jak pałacowy

W Kamieńcu © wowa113
Kategoria Bytom i okolice, historycznie, militarne
- DST 32.60km
- Czas 01:35
- VAVG 20.59km/h
- VMAX 38.88km/h
- HRmax 150 ( 85%)
- HRavg 98 ( 55%)
- Kalorie 612kcal
- Podjazdy 221m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Test
Sobota, 7 października 2023 · dodano: 03.11.2023 | Komentarze 0
Sprawdzić równość na nowym łączniku z Mikulczyc na Kopernik w Zabrzu. Może być, będę latał.

No i Szałsza skoro już przejeżdżałem

Kategoria Bytom i okolice, po mieście
- DST 53.71km
- Teren 5.00km
- Czas 02:14
- VAVG 24.05km/h
- VMAX 41.76km/h
- HRmax 177 (100%)
- HRavg 141 ( 80%)
- Kalorie 1759kcal
- Podjazdy 350m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Afternoon Ride
Sobota, 29 lipca 2023 · dodano: 09.09.2023 | Komentarze 0
I chyba tylko tyle co w tytule. Ot, rozruszać kości. Kategoria Bytom i okolice, 50 plus
- DST 39.27km
- Teren 5.00km
- Czas 01:52
- VAVG 21.04km/h
- VMAX 40.32km/h
- HRmax 174 ( 98%)
- HRavg 105 ( 59%)
- Kalorie 889kcal
- Podjazdy 241m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Gliwice
Czwartek, 20 lipca 2023 · dodano: 09.09.2023 | Komentarze 4
W ramach dywersyfikacji kierunków.


Kategoria po mieście, historycznie, Bytom i okolice
- DST 31.65km
- Teren 5.00km
- Czas 01:32
- VAVG 20.64km/h
- VMAX 37.44km/h
- HRmax 169 ( 96%)
- HRavg 119 ( 67%)
- Kalorie 876kcal
- Podjazdy 234m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Na rynek w Tarnowskich Górach
Wtorek, 18 lipca 2023 · dodano: 09.09.2023 | Komentarze 0
Bo lubię :).

Kategoria Bytom i okolice
- DST 11.78km
- Czas 00:41
- VAVG 17.24km/h
- VMAX 34.56km/h
- HRmax 153 ( 86%)
- HRavg 118 ( 67%)
- Kalorie 429kcal
- Podjazdy 103m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Z PKP
Sobota, 15 lipca 2023 · dodano: 30.08.2023 | Komentarze 0
Koniec urlopowych wojaży. Kategoria Bytom i okolice
- DST 37.87km
- Teren 15.00km
- Czas 02:05
- VAVG 18.18km/h
- VMAX 39.60km/h
- HRmax 156 ( 88%)
- HRavg 91 ( 51%)
- Kalorie 847kcal
- Podjazdy 326m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Bytom i okolice
Sobota, 24 czerwca 2023 · dodano: 16.07.2023 | Komentarze 6
Miało być po poprzemysłowych terenach kopalni "Orzeł Biały" ale nie znalazłem przejazdu więc druga cześć miejska. Przez Radzionków ładnie przemknąłem śladem wąskotorówki.
i terenem do dawnego dworca kolejowego w Szarleju

Nie taki on opuszczony jak gdzieś wyczytałem, ale nie chciałbym mieszkać na takim odludziu

Kawałek obwodnicą i przez Piekary na tereny pokopalniane. Przez wiadukt wąskotorówki do szybu Klotylda kopalni cynku i ołowiu się nie da, ale nie dziwne - istniała bodajże do 1934r. I tak resztki nieźle się trzymają. Ale była tu tez chyba ulica bo resztki asfaltu aż do samego wiaduktu więc może dlatego.

Zdziwiony nieco, że do kopalni Piekary rozebrane tory, czyżby i ta kopalnia do likwidacji?
Próbuję więc rozebranym torowiskiem w kierunku Bytomia,

niestety ścieżka się dość szybka kończy a nie chce mi się łazić po kilkumetrowych skarpach nasypu.

No i koniec jazdy © wowa113
Zawrotka więc i próbuję fajną drogą na granicy pól. Niestety tu też kończę na kolejowych tematach. I chociaż chyba był tu kiedyś przejazd, obecnie rozebrany, nie decyduję się leźć przez tory.

I tu też koniec jazdy © wowa113
ale widoczki niczego sobie


Nie wiem czy ktoś tu kiedyś mieszkał, czy był tylko jakiś posterunek odgałęźny ale po budynkach została tylko sławojka i tablica ogłoszeń

niestety czasu coraz mniej a to już druga zawrotka. Wracam więc wzdłuż 911 na drugą stronę torów. Na tereny pokopalniane niestety szlaban i słup oblepiony kamerami więc nie ryzykuję, dobrze chyba, że nie pchałem się przez tory. Lecę więc w kierunku Rozbarku,

Staw Barbara © wowa113
Po raz pierwszy natykam się na taki opisy, ciekawe czy jest ich w Bytomiu więcej?

Ogarniam dawne graniczne tematy, zawsze wydawało mi się, że bytomskie a wychodzi na to, że w granicy Piekar

Replika kamienia przedwojennej granicy polsko-niemieckiej w Piekarach Śląskich © wowa113

Przebudowany przedwojenny polski dom celny w Piekarach Śląskich © wowa113
Od razu po drugiej stronie na garażach rzuca się w oczy fajny grizzly

Grizzly w Bytomiu © wowa113
I w końcu ogarniam kapliczkę Maria Hilf po remoncie

i kilka śródmiejskich tematów

Szyb Bolko


I na koniec fajny mural

Nanika maluje w Bytomiu © wowa113
Kategoria Bytom i okolice, historycznie, po mieście
- DST 26.06km
- Teren 15.00km
- Czas 01:29
- VAVG 17.57km/h
- VMAX 33.84km/h
- HRmax 158 ( 89%)
- HRavg 99 ( 56%)
- Kalorie 806kcal
- Podjazdy 198m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Postindustrialnie
Sobota, 17 czerwca 2023 · dodano: 23.06.2023 | Komentarze 6
W sumie to miałem ogarnąć tylko wyburzane zabytkowe kasyno Huty Julia ale jakość tak się potoczyło po dziwnych miejscówkach.Na początek zajrzeć na EC, poboczne budynki już wyburzają, zobaczymy co z sama elektrociepłownią, na razie jeszcze stoi.

EC Miechowice © wowa113
Dalej przez Karb

Nanika maluje w Karbiu © wowa113

Szczypta koloru © wowa113

Karb wąskotorowy © wowa113

Pojechał © wowa113
A fakt, Industriada dzisiaj, zaglądam tylko na chwilę na tereny lokomotywowni, ludzi nawet sporo jak na tak późną porę ale mi się nie chce łazić. Zaglądam na EC Szombierki. Tak jakby nowy inwestor wziął się za remont. Kibicuję.

EC Szombierki © wowa113
Transfer na Bobrek, stacyjka trwa w uśpieniu i czeka na eutanazję.

Stacja Bobrek © wowa113
i na ul. Huty Julia


Kasyno Huty Julia © wowa113
Dokonuje niestety żywota. Po zeszłotygodniowym pożarze ekspresowa decyzja władz o rozbiórce budynku. Kolejny problem z głowy.
Zdążyłem na ostatki :(

Chwilę pogadałem z ochroniarzem, i pro forma sfociłem jeszcze jeden budynek mieszkalny Huty też przeznaczony do wyburzenia. Z tym, że ciągle mieszka tam jeden mieszkaniec i z wyburzania nici.

i budynek obok , w którym mieszkali dyrektorzy i ważniejsi urzędnicy Huty. Czasami warto zagadać do ochroniarza emeryta ;)

Wdepłem jeszcze do Rudy, trochę po terenach już znanych.

Tunel kolei piaskowej w Rudzie Śląskiej © wowa113

Tunel kolei piaskowej © wowa113
Tym razem docieram do mostu. Znaczy się przyczółków bo most już w rzece. Partacze nie złodzieje.

A miała być Velostrada ;) © wowa113
Poprzemysłowe tereny ładnie się już zrekultywowały

Dolina Bytomki w Orzegowie © wowa113

Wpadam też nad Bytomkę w Rudzkiej Kuźnicy, nigdy jakoś nie eksplorowałem tej dolinki a kilka rzeczy dziwnych,

Dość wysokie przyczółki mostu, jak później doczytałem zsypowego na dawnej piaskowni. Trzeba tu wpaść w porze bezlistnej
Po schodkach na dół do widocznych ruin budynków dawnej piaskowni

Z powrotem na górę

i nad staw Szkopka mijając po drodze ruinę, wg, mapy, kostnicy zapewne szpitala Spółki Brackiej w Rudzkiej Kuźnicy z czasów międzywojennych. A może to coś innego?

I staw Szkopka. Gdzie tu Śląsk, gdzie te kominy, szyby, huty, toż tu prawie jak na Mazurach

Kategoria Bytom i okolice, historycznie
- DST 47.40km
- Teren 25.00km
- Czas 02:22
- VAVG 20.03km/h
- VMAX 36.00km/h
- HRmax 171 ( 97%)
- HRavg 107 ( 60%)
- Kalorie 1294kcal
- Podjazdy 303m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Hangar Junkersa
Niedziela, 11 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 5
Głównie terenowo z odwiedzinami ciekawego obiektu.
Hala systemu Junkersa © wowa113
czyli zabytek na dziś ... ze strony Ziemięcice.pl
"Ziemięcicki magazyn paszowy, czyli sensacyjne odkrycie z dziedziny historii architektury. Jest to hala o modułowej konstrukcji z lameli stalowych systemu Hugo Junkersa. Hugo Junkers (1859-1935) był niemieckim inżynierem i wynalazcą, twórcą licznych patentów używanych m.in. w silnikach spalinowych i samolotach oraz profesorem termodynamiki na politechnice w Aachen. W 1895 r. założył przedsiębiorstwo Junkers & Co. Warmwasser-Apparatefabrik zajmujące się produkcją pieców gazowych i urządzeń grzewczych. W 1913 r. w Magdeburgu uruchomił fabrykę produkującą silniki lotnicze. Z chwilą wybuchu I wojny światowej zaangażował się w budowę samolotów dla wojska. Po wojnie zajął się projektowaniem i produkcją samolotów cywilnych, a także w 1921 r. założył linie lotnicze Junkers-Luftverkehr-AG. Między innymi samoloty Junkersa operowały z lotniska w Gliwicach. Przedsiębiorstwo te zostało znacjonalizowane w 1926 r. przez rząd niemiecki i połączone z Deutsche Aero Lloyd w funkcjonującą do dziś Lufthansę. W 1933 r. Junkers został odsunięty przez nazistów od zarządzania swoim przedsiębiorstwem. Osiadł w okolicach Monachium, gdzie zmarł 3 lutego 1935 r.
W latach 20-tych XX wieku Hugo Junkers opracował innowacyjną konstrukcję hali z lameli stalowych, z przeznaczeniem na hangary dla samolotów. Konstrukcja nośna hali została oparta na pomyśle Friedricha Zollingera (1880-1945), który budował łukowe dachy o znacznych rozpiętościach z lameli drewnianych. Junkers zamienił elementy drewniane na specjalne zimnogięte profile stalowe.
Ziemięcicka hala powstała około 1930 roku. Jej nośna konstrukcja lamelowa jest pokryta prostokątnymi panelami z betonu komórkowego, uszczelnionymi powłoką bitumiczną. Ściany szczytowe są wymurowane z cegły klinkierowej. Hala posiada także 4 żelbetowe portale po 2 na każdym z boków, w których oryginalnie urządzono bramy wejściowe, a w późniejszych latach dobudowano do dwóch z nich przybudówki z zapleczem socjalnym i biurami. Hala ma wymiary około 20x70 metrów i nie jest używana od kilkunastu lat. Jej stan ulega postępującej dewastacji.
Inwestorem budynku hali była gliwicka firma Gräflich Schaffgotsch’sche Werke AG, założona przez jedyną spadkobierczynię i przybraną córkę Karola Goduli, Joannę Schaffgotsch, czyli „Śląskiego Kopciuszka”. Jeden z udziałowców tej firmy, wnuk Joanny, Friedrich Leopold Graf zu Stolberg-Stolberg był właścicielem ziemięcickiego majątku. Mieszkał w pałacu w Kamieńcu.
W latach dwudziestych planowano budowę międzynarodowego, pasażerskiego portu lotniczego w Świętoszowicach, który miał obsługiwać miasta: Bytom, Gliwice i Zabrze. Być może nasza hala miała być wizytówką i reklamą hangarów Junkersa? Niestety wielki kryzys gospodarczy początku lat trzydziestych pokrzyżował te plany i ze zbudowania wielkiego lotniska w Świętoszowicach nic nie wyszło. Ciekawe, czy Hugo Junkers odwiedził kiedyś Ziemięcice, przy okazji budowy swojej hali?
Wszystkich hal systemu Hugo Junkersa na terenie obecnych Niemiec zostało tylko kilka sztuk. Są one wpisane do rejestru zabytków, jako obiekty innowacyjne, mające olbrzymią wartość architektoniczną i historyczną. Jedna z takich hal znajduje się również w brytyjskim Liverpoolu. W 2006 roku została odrestaurowana i zaadaptowana na biurowiec „Skyways House”. Ziemięcicka hala jest wpisana do gminnej ewidencji zabytków... (...). (pk)
Źródło: Joram Tutsch, Andreas Hipper, Eike Schling, Rainer Barthel „Modulare Stahllamellenhallen von Hugo Junkers“. Bautechnik 94 (2017).
Udało się wejść do środka

Hala systemu Junkersa z 1930r. © wowa113

Ciekawa rzecz, niestety fotek niewiele, momentalnie pojawili się panowie dwaj z "prośbą" o opuszczenie prywatnego terenu. Więc opuściłem z małą uwagą, zgodną zresztą z prawdą, że od strony którą wjeżdżałem żadnych tabliczek nie było.
Pozostałe obiekty folwarku chociaż starsze, jakby w lepszym stanie

Spichlerz XVIIIw. © wowa113

Stara stodoła. Po remoncie, jakaś knajpa, słyszałem, miała być ale nie wygląda.
Wstąpiłem na dwór Jednota,nawet nie bardzo jest na co patrzeć. Ot, zarośnięta ruina. I jakoś tak wyszło, że na tereny pokolejowe.


Gdzieś tam © wowa113


Dygresja florystyczna © wowa113
Jest i mak

i wiadukty po których już nic nie jeździ.


Zielono mi w Czekanowie © wowa113
Ale niewesoło :(. Kapeć złapany, na szczęście dętka w zapasie. Powrót już asfaltami coby nie kusić losu, bo łatek brak.
Kategoria Bytom i okolice, historycznie