Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi wowa113 z miasteczka Bytom. Mam przejechane 28014.40 kilometrów w tym 6072.54 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.59 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy wowa113.bikestats.pl

Archiwum bloga

Statystyki
Wpisy archiwalne w miesiącu

Czerwiec, 2023

Dystans całkowity:435.61 km (w terenie 146.00 km; 33.52%)
Czas w ruchu:21:49
Średnia prędkość:19.97 km/h
Maksymalna prędkość:46.08 km/h
Suma podjazdów:2629 m
Maks. tętno maksymalne:174 (98 %)
Maks. tętno średnie:107 (60 %)
Suma kalorii:9532 kcal
Liczba aktywności:12
Średnio na aktywność:36.30 km i 1h 49m
Więcej statystyk
  • DST 24.88km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:08
  • VAVG 21.95km/h
  • VMAX 43.92km/h
  • HRmax 157 ( 89%)
  • HRavg 103 ( 58%)
  • Kalorie 533kcal
  • Podjazdy 127m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

DP

Czwartek, 29 czerwca 2023 · dodano: 16.07.2023 | Komentarze 0

Kategoria DPD


  • DST 29.51km
  • Teren 5.00km
  • Czas 01:38
  • VAVG 18.07km/h
  • VMAX 36.72km/h
  • HRmax 164 ( 93%)
  • HRavg 100 ( 56%)
  • Kalorie 711kcal
  • Podjazdy 194m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

PD

Środa, 28 czerwca 2023 · dodano: 16.07.2023 | Komentarze 2

Przez Borki i z Siemianowic na Żabie wąskim torem
Wieża ciśnień w katowickich Borkach
Wieża ciśnień w katowickich Borkach © wowa113
Kategoria DPD


  • DST 25.65km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:10
  • VAVG 21.99km/h
  • VMAX 33.84km/h
  • HRmax 97 ( 55%)
  • HRavg 71 ( 40%)
  • Kalorie 109kcal
  • Podjazdy 42m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

DP

Środa, 28 czerwca 2023 · dodano: 16.07.2023 | Komentarze 0

Se zegarka nie włączyłem.
Kategoria DPD


  • DST 37.87km
  • Teren 15.00km
  • Czas 02:05
  • VAVG 18.18km/h
  • VMAX 39.60km/h
  • HRmax 156 ( 88%)
  • HRavg 91 ( 51%)
  • Kalorie 847kcal
  • Podjazdy 326m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Bytom i okolice

Sobota, 24 czerwca 2023 · dodano: 16.07.2023 | Komentarze 6

Miało być po poprzemysłowych terenach kopalni "Orzeł Biały" ale nie znalazłem przejazdu więc druga cześć miejska. Przez Radzionków ładnie przemknąłem śladem wąskotorówki.

i terenem do dawnego dworca kolejowego w Szarleju

Nie taki on opuszczony jak gdzieś wyczytałem, ale nie chciałbym mieszkać na takim odludziu

Kawałek obwodnicą i przez Piekary na tereny pokopalniane. Przez wiadukt wąskotorówki do szybu Klotylda kopalni cynku i ołowiu się nie da, ale nie dziwne - istniała bodajże do 1934r. I tak resztki nieźle się trzymają. Ale była tu tez chyba ulica bo resztki asfaltu aż do samego wiaduktu więc może dlatego.

Zdziwiony nieco, że do kopalni Piekary rozebrane tory, czyżby i ta kopalnia do likwidacji?
Próbuję więc rozebranym torowiskiem w kierunku Bytomia,

niestety ścieżka się dość szybka kończy a nie chce mi się łazić po kilkumetrowych skarpach nasypu.
No i koniec jazdy
No i koniec jazdy © wowa113
Zawrotka więc i próbuję fajną drogą na granicy pól. Niestety tu też kończę na kolejowych tematach. I chociaż chyba był tu kiedyś przejazd, obecnie rozebrany, nie decyduję się leźć przez tory.
I tu też koniec jazdy
I tu też koniec jazdy © wowa113
ale widoczki niczego sobie



Nie wiem czy ktoś tu kiedyś mieszkał, czy był tylko jakiś posterunek odgałęźny ale po budynkach została tylko sławojka i tablica ogłoszeń

niestety czasu coraz mniej a to już druga zawrotka. Wracam więc wzdłuż 911 na drugą stronę torów. Na tereny pokopalniane niestety szlaban i słup oblepiony kamerami więc nie ryzykuję, dobrze chyba, że nie pchałem się przez tory. Lecę więc w kierunku Rozbarku,
Staw Barbara
Staw Barbara © wowa113
Po raz pierwszy natykam się na taki opisy, ciekawe czy jest ich w Bytomiu więcej?

Ogarniam dawne graniczne tematy, zawsze wydawało mi się, że bytomskie a wychodzi na to, że w granicy Piekar
Replika kamienia przedwojennej granicy polsko-niemieckiej w Piekarach Śląskich
Replika kamienia przedwojennej granicy polsko-niemieckiej w Piekarach Śląskich © wowa113
Przebudowany przedwojeny polski dom celny w Piekarach Śląskich
Przebudowany przedwojenny polski dom celny w Piekarach Śląskich © wowa113
Od razu po drugiej stronie na garażach rzuca się w oczy fajny grizzly
Grizzly w Bytomiu
Grizzly w Bytomiu © wowa113
I w końcu ogarniam kapliczkę Maria Hilf po remoncie

i kilka śródmiejskich tematów

Szyb Bolko



I na koniec fajny mural
Nanika maluje w Bytomiu
Nanika maluje w Bytomiu © wowa113


  • DST 33.11km
  • Teren 15.00km
  • Czas 01:32
  • VAVG 21.59km/h
  • VMAX 43.92km/h
  • HRmax 156 ( 88%)
  • HRavg 106 ( 60%)
  • Kalorie 705kcal
  • Podjazdy 269m
  • Sprzęt Giant Boulder
  • Aktywność Jazda na rowerze

Podmiejskie lasy

Niedziela, 18 czerwca 2023 · dodano: 23.06.2023 | Komentarze 0

Wczoraj nieco połażone, dzisiaj lasy i lajtowe eMteBe.


  • DST 26.06km
  • Teren 15.00km
  • Czas 01:29
  • VAVG 17.57km/h
  • VMAX 33.84km/h
  • HRmax 158 ( 89%)
  • HRavg 99 ( 56%)
  • Kalorie 806kcal
  • Podjazdy 198m
  • Sprzęt Giant Boulder
  • Aktywność Jazda na rowerze

Postindustrialnie

Sobota, 17 czerwca 2023 · dodano: 23.06.2023 | Komentarze 6

W sumie to miałem ogarnąć tylko wyburzane  zabytkowe kasyno Huty Julia ale jakość tak się potoczyło po dziwnych miejscówkach.
Na początek zajrzeć na EC, poboczne budynki już wyburzają, zobaczymy co z sama elektrociepłownią, na razie jeszcze stoi.
EC Miechowice
EC Miechowice © wowa113
Dalej przez Karb
Nanika maluje w Karbiu
Nanika maluje w Karbiu © wowa113

Szczypta koloru
Szczypta koloru © wowa113
Karb wąskotorowy
Karb wąskotorowy © wowa113
Pojechał
Pojechał © wowa113
A fakt, Industriada dzisiaj, zaglądam tylko na chwilę na tereny lokomotywowni, ludzi nawet sporo jak na tak późną porę ale mi się nie chce łazić. Zaglądam na EC Szombierki. Tak jakby nowy inwestor wziął się za remont. Kibicuję.
EC Miechowice
EC Szombierki © wowa113
Transfer na Bobrek, stacyjka trwa w uśpieniu i czeka na eutanazję.
Stacja Bobrek
Stacja Bobrek © wowa113
i na ul. Huty Julia


Kasyno Huty Julia
Kasyno Huty Julia © wowa113
Dokonuje niestety żywota. Po zeszłotygodniowym pożarze ekspresowa decyzja władz  o rozbiórce budynku. Kolejny  problem z głowy.
Zdążyłem na ostatki :(

Chwilę pogadałem z ochroniarzem, i pro forma sfociłem jeszcze jeden budynek mieszkalny Huty też przeznaczony do wyburzenia. Z tym, że ciągle mieszka tam jeden mieszkaniec i z wyburzania nici.

i budynek obok , w którym mieszkali dyrektorzy i ważniejsi urzędnicy Huty. Czasami warto zagadać do ochroniarza emeryta ;)

Wdepłem jeszcze do Rudy, trochę po terenach już znanych.
Tunel kolei piaskowej w Rudzie Śląskiej
Tunel kolei piaskowej w Rudzie Śląskiej © wowa113
Tunel kolei piaskowej
Tunel kolei piaskowej © wowa113
Tym razem docieram do mostu. Znaczy się przyczółków bo most już w rzece. Partacze nie złodzieje.
A miała być Velostrada ;)
A miała być Velostrada ;) © wowa113
Poprzemysłowe tereny ładnie się już zrekultywowały
Dolina Bytomki w Orzegowie
Dolina Bytomki w Orzegowie © wowa113

Wpadam też nad Bytomkę w Rudzkiej Kuźnicy, nigdy jakoś nie eksplorowałem tej dolinki a kilka rzeczy dziwnych,

Dość wysokie przyczółki mostu, jak później doczytałem zsypowego na dawnej piaskowni. Trzeba tu wpaść w porze bezlistnej
Po schodkach na dół do widocznych ruin budynków dawnej piaskowni


Z powrotem na górę

i nad staw Szkopka mijając po drodze ruinę, wg, mapy,  kostnicy  zapewne szpitala Spółki Brackiej w Rudzkiej Kuźnicy z czasów międzywojennych. A może to coś innego?

I staw Szkopka. Gdzie tu Śląsk, gdzie te kominy, szyby, huty, toż tu prawie jak na Mazurach



  • DST 29.81km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:30
  • VAVG 19.87km/h
  • VMAX 35.28km/h
  • HRmax 159 ( 90%)
  • HRavg 99 ( 56%)
  • Kalorie 606kcal
  • Podjazdy 230m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

PD

Wtorek, 13 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 2

Kategoria DPD


  • DST 24.99km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:08
  • VAVG 22.05km/h
  • VMAX 44.64km/h
  • HRmax 163 ( 92%)
  • HRavg 107 ( 60%)
  • Kalorie 536kcal
  • Podjazdy 127m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

DP

Wtorek, 13 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 0

Kategoria DPD


  • DST 47.40km
  • Teren 25.00km
  • Czas 02:22
  • VAVG 20.03km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • HRmax 171 ( 97%)
  • HRavg 107 ( 60%)
  • Kalorie 1294kcal
  • Podjazdy 303m
  • Sprzęt Giant Boulder
  • Aktywność Jazda na rowerze

Hangar Junkersa

Niedziela, 11 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 5

Głównie terenowo z odwiedzinami ciekawego obiektu.
Hala systemu Junkersa
Hala systemu Junkersa © wowa113
czyli zabytek na dziś ... ze strony Ziemięcice.pl
"Ziemięcicki magazyn paszowy, czyli sensacyjne odkrycie z dziedziny historii architektury. Jest to hala o modułowej konstrukcji z lameli stalowych systemu Hugo Junkersa. Hugo Junkers (1859-1935) był niemieckim inżynierem i wynalazcą, twórcą licznych patentów używanych m.in. w silnikach spalinowych i samolotach oraz profesorem termodynamiki na politechnice w Aachen. W 1895 r. założył przedsiębiorstwo Junkers & Co. Warmwasser-Apparatefabrik zajmujące się produkcją pieców gazowych i urządzeń grzewczych. W 1913 r. w Magdeburgu uruchomił fabrykę produkującą silniki lotnicze. Z chwilą wybuchu I wojny światowej zaangażował się w budowę samolotów dla wojska. Po wojnie zajął się projektowaniem i produkcją samolotów cywilnych, a także w 1921 r. założył linie lotnicze Junkers-Luftverkehr-AG. Między innymi samoloty Junkersa operowały z lotniska w Gliwicach. Przedsiębiorstwo te zostało znacjonalizowane w 1926 r. przez rząd niemiecki i połączone z Deutsche Aero Lloyd w funkcjonującą do dziś Lufthansę. W 1933 r. Junkers został odsunięty przez nazistów od zarządzania swoim przedsiębiorstwem. Osiadł w okolicach Monachium, gdzie zmarł 3 lutego 1935 r.
W latach 20-tych XX wieku Hugo Junkers opracował innowacyjną konstrukcję hali z lameli stalowych, z przeznaczeniem na hangary dla samolotów. Konstrukcja nośna hali została oparta na pomyśle Friedricha Zollingera (1880-1945), który budował łukowe dachy o znacznych rozpiętościach z lameli drewnianych. Junkers zamienił elementy drewniane na specjalne zimnogięte profile stalowe.
Ziemięcicka hala powstała około 1930 roku. Jej nośna konstrukcja lamelowa jest pokryta prostokątnymi panelami z betonu komórkowego, uszczelnionymi powłoką bitumiczną. Ściany szczytowe są wymurowane z cegły klinkierowej. Hala posiada także 4 żelbetowe portale po 2 na każdym z boków, w których oryginalnie urządzono bramy wejściowe, a w późniejszych latach dobudowano do dwóch z nich przybudówki z zapleczem socjalnym i biurami. Hala ma wymiary około 20x70 metrów i nie jest używana od kilkunastu lat. Jej stan ulega postępującej dewastacji.
Inwestorem budynku hali była gliwicka firma Gräflich Schaffgotsch’sche Werke AG, założona przez jedyną spadkobierczynię i przybraną córkę Karola Goduli, Joannę Schaffgotsch, czyli „Śląskiego Kopciuszka”. Jeden z udziałowców tej firmy, wnuk Joanny, Friedrich Leopold Graf zu Stolberg-Stolberg był właścicielem ziemięcickiego majątku. Mieszkał w pałacu w Kamieńcu.
W latach dwudziestych planowano budowę międzynarodowego, pasażerskiego portu lotniczego w Świętoszowicach, który miał obsługiwać miasta: Bytom, Gliwice i Zabrze. Być może nasza hala miała być wizytówką i reklamą hangarów Junkersa? Niestety wielki kryzys gospodarczy początku lat trzydziestych pokrzyżował te plany i ze zbudowania wielkiego lotniska w Świętoszowicach nic nie wyszło. Ciekawe, czy Hugo Junkers odwiedził kiedyś Ziemięcice, przy okazji budowy swojej hali?
Wszystkich hal systemu Hugo Junkersa na terenie obecnych Niemiec zostało tylko kilka sztuk. Są one wpisane do rejestru zabytków, jako obiekty innowacyjne, mające olbrzymią wartość architektoniczną i historyczną. Jedna z takich hal znajduje się również w brytyjskim Liverpoolu. W 2006 roku została odrestaurowana i zaadaptowana na biurowiec „Skyways House”. Ziemięcicka hala jest wpisana do gminnej ewidencji zabytków... (...). (pk)
Źródło: Joram Tutsch, Andreas Hipper, Eike Schling, Rainer Barthel „Modulare Stahllamellenhallen von Hugo Junkers“. Bautechnik 94 (2017).
Udało się wejść do środka
Hala systemu Junkersa
Hala systemu Junkersa z 1930r. © wowa113

Ciekawa rzecz, niestety fotek niewiele, momentalnie pojawili się panowie dwaj z "prośbą" o opuszczenie prywatnego terenu. Więc opuściłem z małą uwagą, zgodną zresztą z prawdą, że od strony którą wjeżdżałem żadnych tabliczek nie było.
Pozostałe obiekty folwarku chociaż starsze, jakby w lepszym stanie
Spichlerz XVIIIw.
Spichlerz XVIIIw. © wowa113

Stara stodoła.  Po remoncie, jakaś knajpa, słyszałem, miała być ale nie wygląda.
Wstąpiłem na dwór Jednota,nawet nie bardzo jest na co patrzeć. Ot,  zarośnięta ruina. I jakoś tak wyszło, że na tereny pokolejowe.


Gdzieś tam
Gdzieś tam © wowa113


Dygresja florystyczna
Dygresja florystyczna © wowa113
Jest i mak

i  wiadukty po których już nic nie jeździ.


Zielono mi w Czekanowie
Zielono mi w Czekanowie © wowa113
Ale niewesoło :(. Kapeć złapany, na szczęście dętka w zapasie. Powrót już asfaltami coby nie kusić losu, bo łatek brak.



  • DST 81.40km
  • Teren 55.00km
  • Czas 04:13
  • VAVG 19.30km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • HRmax 159 ( 90%)
  • HRavg 101 ( 57%)
  • Kalorie 1826kcal
  • Podjazdy 343m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Na szutry

Niedziela, 4 czerwca 2023 · dodano: 15.06.2023 | Komentarze 4

Tarnogórskie, kalyckie, woźnickie i sam nie wiem jakie jeszcze. I poszperane po lasach.

Tarnogórskie szutry
Tarnogórskie szutry © wowa113


Asfalty też były
Asfalty też były © wowa113


Głęboki Dół
Głęboki Dół © wowa113
Stanica Donnersmarcka
Stanica Donnersmarcka © wowa113
Kalyckie szutry
Kalyckie szutry © wowa113
Skrót do Dyrd
Skrót do Dyrd © wowa113

Przyjemnie, tylko żrą krwiopijcy
Nowa droga rowerowa z Dyrd do Woźnik
Nowa droga rowerowa z Dyrd do Woźnik © wowa113
Szuterkiem do Woźnik
Szuterkiem do Woźnik © wowa113

Można i odpocząć

Dość dobrego, odbijam do woźnickiej dzielnicy Śliwa. I chociaż na google street view jeszcze stoi to w rzeczywistości wyburzony. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki.  Później jeszcze w jednym z budynków  dyskoteka NOVA, ostatecznie opustoszały i, pewnie żeby nikt nie zawracał właścicielowi tyłka o zabezpieczenie, wyburzony a cały gruz został w lesie.
Woźniki. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki niestety wyburzony
Woźniki. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki niestety wyburzony © wowa113

Poszwendałem się jeszcze po dawnych alejkach ale tylko kupy gruzu



Nic tu więcej nie znajdę, zmykam z powrotem w stronę Kalet ogarnąć dawną jednostkę wojskową - 14 dywizjon rakietowy.
Szlaban otwarty, można wjeżdżać

Budynki sztabowe i koszarowe zaadaptowane  przez firmę transportową ale wygląda to raczej na jakąś dziuplę ;)

Dla zainteresowanych historia http://infowsparcie.net/wria/o_autorze/wozniki_14d...

Tereny 14 dywizjonu rakietowego OP w Woźnikach
Tereny 14 dywizjonu rakietowego OP w Woźnikach © wowa113
Magazyn rakiet
Magazyn rakiet © wowa113

Było sobie Volvo.
Jeszcze głębiej w lesie na stanowiska ogniowe, sporo budowli ziemnych ale udaje się znaleźć schron dla załóg startowych.
Wejście do schronu dla załóg startowych 14 dywizjonu rakietowego w Woźnikach
Wejście do schronu dla załóg startowych 14 dywizjonu rakietowego w Woźnikach © wowa113
Schron w fajnym stanie, czysto, schludnie, można nocować ;)


Schron dla załóg startowych
Schron dla załóg startowych © wowa113
Odnajduję też  jakiś większy schron, może  garaż albo magazyn?.
 
Coś pod ziemią
Coś pod ziemią © wowa113
Odpuszczam dalsze poszukiwania, jednak nie ta pora roku na takie eksploracje. Powrót na chatę przez Garbaty Mostek
Garbaty Mostek
Garbaty Mostek © wowa113
Bibielę-Pasieki
Ruiny kopalni Bibiela-Pasieki
Ruiny kopalni Bibiela-Pasieki © wowa113
Towarzysz Szyszkownik
Towarzysz Szyszkownik © wowa113
przemykając  szlakiem dookoła kopalni








Takie sobie drzewo
Takie sobie drzewo © wowa113
i przez zatłoczone Nakło-Chechło
Globalnie w Nakle
Globalnie w Nakle © wowa113