Na szutry

Niedziela, 4 czerwca 2023 · dodano: 15.06.2023 | Komentarze 4

Tarnogórskie, kalyckie, woźnickie i sam nie wiem jakie jeszcze. I poszperane po lasach.

Tarnogórskie szutry

Szuterkiem do Woźnik
Szuterkiem do Woźnik © wowa113

Można i odpocząć

Dość dobrego, odbijam do woźnickiej dzielnicy Śliwa. I chociaż na google street view jeszcze stoi to w rzeczywistości wyburzony. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki.  Później jeszcze w jednym z budynków  dyskoteka NOVA, ostatecznie opustoszały i, pewnie żeby nikt nie zawracał właścicielowi tyłka o zabezpieczenie, wyburzony a cały gruz został w lesie.
Woźniki. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki niestety wyburzony © wowa113

Poszwendałem się jeszcze po dawnych alejkach ale tylko kupy gruzu

Nic tu więcej nie znajdę, zmykam z powrotem w stronę Kalet ogarnąć dawną jednostkę wojskową - 14 dywizjon rakietowy.
Szlaban otwarty, można wjeżdżać

Budynki sztabowe i koszarowe zaadaptowane  przez firmę transportową ale wygląda to raczej na jakąś dziuplę ;)

Dla zainteresowanych historia http://infowsparcie.net/wria/o_autorze/wozniki_14d...

Tereny 14 dywizjonu rakietowego OP w Woźnikach
Tereny 14 dywizjonu rakietowego OP w Woźnikach © wowa113
Magazyn rakiet
Magazyn rakiet © wowa113

Było sobie Volvo.
Jeszcze głębiej w lesie na stanowiska ogniowe, sporo budowli ziemnych ale udaje się znaleźć schron dla załóg startowych.
Wejście do schronu dla załóg startowych 14 dywizjonu rakietowego w Woźnikach
Wejście do schronu dla załóg startowych 14 dywizjonu rakietowego w Woźnikach © wowa113
Schron w fajnym stanie, czysto, schludnie, można nocować ;)

Schron dla załóg startowych
Schron dla załóg startowych © wowa113
Odnajduję też  jakiś większy schron, może  garaż albo magazyn?.

Coś pod ziemią
Coś pod ziemią © wowa113
Odpuszczam dalsze poszukiwania, jednak nie ta pora roku na takie eksploracje. Powrót na chatę przez Garbaty Mostek
Garbaty Mostek

Globalnie w Nakle
Globalnie w Nakle © wowa113

wowa113
| 22:25 środa, 21 czerwca 2023 | linkuj Iza, nie patrzyłem nawet na trasę wyścigu, ja to turysta nie zawodnik. Co do jednostki też mi się obiło o uszy, że ciągle pod nadzorem wojskowym, chyba nawet jakaś strzelnica tam jest. Nad Posmykiem fajnie można posiedzieć w Oblackiej Przystani na kawie, sporo rowerzystów tam zagląda. A na Garbaty polecam :)
| 22:14 środa, 21 czerwca 2023 | linkuj Marcin, nie ma sprawy, trzeba się jakoś ugadać :) Ja to zaś w murckowskich jeszcze nie byłem bo jak pomyślę, że muszę się tłuc przez aglomerację to od razu rower z powrotem na balkon xD
szczypiorizka
| 20:22 poniedziałek, 19 czerwca 2023 | linkuj Sprawdzałeś trasę, którą wytyczył Kowal na niedzielne (18 czerwca) zawody? :P
Ja dziś (19 czerwca) zastanawiałam się nad dawną jednostką rakietową, co na Krupie jest, ale czytałam, że tam czasem jeszcze komandosi pomykają i ogółem teren jest strzeżony, mimo, że rakiet już dawno nie ma.
Dlatego zdecydowałam się na Posmyk.
A ten Garbaty Mostek to kurka muszę tam w końcu zajechać, bo po fotkach widać, że ładnie tam :-)
Pozdro
Lapec
| 09:22 niedziela, 18 czerwca 2023 | linkuj W końcu się zmusiłem i kupiłem bagażnik rowerowy na samochód. LR i okolice Kalet uwielbiam, ale nudny już jestem to jest dojazd. Teraz czekam na przewodnika :). Chętnie pozwiedzam jak kiedyś poprowadzisz ;))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa cydzi