Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi wowa113 z miasteczka Bytom. Mam przejechane 31984.83 kilometrów w tym 6871.74 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.73 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy wowa113.bikestats.pl

Archiwum bloga

Flag Counter by Stats4U Show Stats for this Counter
  • DST 24.99km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:08
  • VAVG 22.05km/h
  • VMAX 44.64km/h
  • HRmax 163 ( 92%)
  • HRavg 107 ( 60%)
  • Kalorie 536kcal
  • Podjazdy 127m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

DP

Wtorek, 13 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 0

Kategoria DPD


  • DST 47.40km
  • Teren 25.00km
  • Czas 02:22
  • VAVG 20.03km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • HRmax 171 ( 97%)
  • HRavg 107 ( 60%)
  • Kalorie 1294kcal
  • Podjazdy 303m
  • Sprzęt Giant Boulder
  • Aktywność Jazda na rowerze

Hangar Junkersa

Niedziela, 11 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 5

Głównie terenowo z odwiedzinami ciekawego obiektu.
Hala systemu Junkersa
Hala systemu Junkersa © wowa113
czyli zabytek na dziś ... ze strony Ziemięcice.pl
"Ziemięcicki magazyn paszowy, czyli sensacyjne odkrycie z dziedziny historii architektury. Jest to hala o modułowej konstrukcji z lameli stalowych systemu Hugo Junkersa. Hugo Junkers (1859-1935) był niemieckim inżynierem i wynalazcą, twórcą licznych patentów używanych m.in. w silnikach spalinowych i samolotach oraz profesorem termodynamiki na politechnice w Aachen. W 1895 r. założył przedsiębiorstwo Junkers & Co. Warmwasser-Apparatefabrik zajmujące się produkcją pieców gazowych i urządzeń grzewczych. W 1913 r. w Magdeburgu uruchomił fabrykę produkującą silniki lotnicze. Z chwilą wybuchu I wojny światowej zaangażował się w budowę samolotów dla wojska. Po wojnie zajął się projektowaniem i produkcją samolotów cywilnych, a także w 1921 r. założył linie lotnicze Junkers-Luftverkehr-AG. Między innymi samoloty Junkersa operowały z lotniska w Gliwicach. Przedsiębiorstwo te zostało znacjonalizowane w 1926 r. przez rząd niemiecki i połączone z Deutsche Aero Lloyd w funkcjonującą do dziś Lufthansę. W 1933 r. Junkers został odsunięty przez nazistów od zarządzania swoim przedsiębiorstwem. Osiadł w okolicach Monachium, gdzie zmarł 3 lutego 1935 r.
W latach 20-tych XX wieku Hugo Junkers opracował innowacyjną konstrukcję hali z lameli stalowych, z przeznaczeniem na hangary dla samolotów. Konstrukcja nośna hali została oparta na pomyśle Friedricha Zollingera (1880-1945), który budował łukowe dachy o znacznych rozpiętościach z lameli drewnianych. Junkers zamienił elementy drewniane na specjalne zimnogięte profile stalowe.
Ziemięcicka hala powstała około 1930 roku. Jej nośna konstrukcja lamelowa jest pokryta prostokątnymi panelami z betonu komórkowego, uszczelnionymi powłoką bitumiczną. Ściany szczytowe są wymurowane z cegły klinkierowej. Hala posiada także 4 żelbetowe portale po 2 na każdym z boków, w których oryginalnie urządzono bramy wejściowe, a w późniejszych latach dobudowano do dwóch z nich przybudówki z zapleczem socjalnym i biurami. Hala ma wymiary około 20x70 metrów i nie jest używana od kilkunastu lat. Jej stan ulega postępującej dewastacji.
Inwestorem budynku hali była gliwicka firma Gräflich Schaffgotsch’sche Werke AG, założona przez jedyną spadkobierczynię i przybraną córkę Karola Goduli, Joannę Schaffgotsch, czyli „Śląskiego Kopciuszka”. Jeden z udziałowców tej firmy, wnuk Joanny, Friedrich Leopold Graf zu Stolberg-Stolberg był właścicielem ziemięcickiego majątku. Mieszkał w pałacu w Kamieńcu.
W latach dwudziestych planowano budowę międzynarodowego, pasażerskiego portu lotniczego w Świętoszowicach, który miał obsługiwać miasta: Bytom, Gliwice i Zabrze. Być może nasza hala miała być wizytówką i reklamą hangarów Junkersa? Niestety wielki kryzys gospodarczy początku lat trzydziestych pokrzyżował te plany i ze zbudowania wielkiego lotniska w Świętoszowicach nic nie wyszło. Ciekawe, czy Hugo Junkers odwiedził kiedyś Ziemięcice, przy okazji budowy swojej hali?
Wszystkich hal systemu Hugo Junkersa na terenie obecnych Niemiec zostało tylko kilka sztuk. Są one wpisane do rejestru zabytków, jako obiekty innowacyjne, mające olbrzymią wartość architektoniczną i historyczną. Jedna z takich hal znajduje się również w brytyjskim Liverpoolu. W 2006 roku została odrestaurowana i zaadaptowana na biurowiec „Skyways House”. Ziemięcicka hala jest wpisana do gminnej ewidencji zabytków... (...). (pk)
Źródło: Joram Tutsch, Andreas Hipper, Eike Schling, Rainer Barthel „Modulare Stahllamellenhallen von Hugo Junkers“. Bautechnik 94 (2017).
Udało się wejść do środka
Hala systemu Junkersa
Hala systemu Junkersa z 1930r. © wowa113

Ciekawa rzecz, niestety fotek niewiele, momentalnie pojawili się panowie dwaj z "prośbą" o opuszczenie prywatnego terenu. Więc opuściłem z małą uwagą, zgodną zresztą z prawdą, że od strony którą wjeżdżałem żadnych tabliczek nie było.
Pozostałe obiekty folwarku chociaż starsze, jakby w lepszym stanie
Spichlerz XVIIIw.
Spichlerz XVIIIw. © wowa113

Stara stodoła.  Po remoncie, jakaś knajpa, słyszałem, miała być ale nie wygląda.
Wstąpiłem na dwór Jednota,nawet nie bardzo jest na co patrzeć. Ot,  zarośnięta ruina. I jakoś tak wyszło, że na tereny pokolejowe.


Gdzieś tam
Gdzieś tam © wowa113


Dygresja florystyczna
Dygresja florystyczna © wowa113
Jest i mak

i  wiadukty po których już nic nie jeździ.


Zielono mi w Czekanowie
Zielono mi w Czekanowie © wowa113
Ale niewesoło :(. Kapeć złapany, na szczęście dętka w zapasie. Powrót już asfaltami coby nie kusić losu, bo łatek brak.



  • DST 81.40km
  • Teren 55.00km
  • Czas 04:13
  • VAVG 19.30km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • HRmax 159 ( 90%)
  • HRavg 101 ( 57%)
  • Kalorie 1826kcal
  • Podjazdy 343m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Na szutry

Niedziela, 4 czerwca 2023 · dodano: 15.06.2023 | Komentarze 4

Tarnogórskie, kalyckie, woźnickie i sam nie wiem jakie jeszcze. I poszperane po lasach.

Tarnogórskie szutry
Tarnogórskie szutry © wowa113


Asfalty też były
Asfalty też były © wowa113


Głęboki Dół
Głęboki Dół © wowa113
Stanica Donnersmarcka
Stanica Donnersmarcka © wowa113
Kalyckie szutry
Kalyckie szutry © wowa113
Skrót do Dyrd
Skrót do Dyrd © wowa113

Przyjemnie, tylko żrą krwiopijcy
Nowa droga rowerowa z Dyrd do Woźnik
Nowa droga rowerowa z Dyrd do Woźnik © wowa113
Szuterkiem do Woźnik
Szuterkiem do Woźnik © wowa113

Można i odpocząć

Dość dobrego, odbijam do woźnickiej dzielnicy Śliwa. I chociaż na google street view jeszcze stoi to w rzeczywistości wyburzony. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki.  Później jeszcze w jednym z budynków  dyskoteka NOVA, ostatecznie opustoszały i, pewnie żeby nikt nie zawracał właścicielowi tyłka o zabezpieczenie, wyburzony a cały gruz został w lesie.
Woźniki. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki niestety wyburzony
Woźniki. Dawny ośrodek wypoczynkowy bytomskiej KWK Szombierki niestety wyburzony © wowa113

Poszwendałem się jeszcze po dawnych alejkach ale tylko kupy gruzu



Nic tu więcej nie znajdę, zmykam z powrotem w stronę Kalet ogarnąć dawną jednostkę wojskową - 14 dywizjon rakietowy.
Szlaban otwarty, można wjeżdżać

Budynki sztabowe i koszarowe zaadaptowane  przez firmę transportową ale wygląda to raczej na jakąś dziuplę ;)

Dla zainteresowanych historia http://infowsparcie.net/wria/o_autorze/wozniki_14d...

Tereny 14 dywizjonu rakietowego OP w Woźnikach
Tereny 14 dywizjonu rakietowego OP w Woźnikach © wowa113
Magazyn rakiet
Magazyn rakiet © wowa113

Było sobie Volvo.
Jeszcze głębiej w lesie na stanowiska ogniowe, sporo budowli ziemnych ale udaje się znaleźć schron dla załóg startowych.
Wejście do schronu dla załóg startowych 14 dywizjonu rakietowego w Woźnikach
Wejście do schronu dla załóg startowych 14 dywizjonu rakietowego w Woźnikach © wowa113
Schron w fajnym stanie, czysto, schludnie, można nocować ;)


Schron dla załóg startowych
Schron dla załóg startowych © wowa113
Odnajduję też  jakiś większy schron, może  garaż albo magazyn?.
 
Coś pod ziemią
Coś pod ziemią © wowa113
Odpuszczam dalsze poszukiwania, jednak nie ta pora roku na takie eksploracje. Powrót na chatę przez Garbaty Mostek
Garbaty Mostek
Garbaty Mostek © wowa113
Bibielę-Pasieki
Ruiny kopalni Bibiela-Pasieki
Ruiny kopalni Bibiela-Pasieki © wowa113
Towarzysz Szyszkownik
Towarzysz Szyszkownik © wowa113
przemykając  szlakiem dookoła kopalni








Takie sobie drzewo
Takie sobie drzewo © wowa113
i przez zatłoczone Nakło-Chechło
Globalnie w Nakle
Globalnie w Nakle © wowa113


  • DST 49.27km
  • Teren 6.00km
  • Czas 02:22
  • VAVG 20.82km/h
  • VMAX 46.08km/h
  • HRmax 174 ( 98%)
  • HRavg 91 ( 51%)
  • Kalorie 1222kcal
  • Podjazdy 354m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

PD z lunchem

Piątek, 2 czerwca 2023 · dodano: 08.06.2023 | Komentarze 0

DP z lunchem :)


  • DST 25.66km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:12
  • VAVG 21.38km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • HRmax 142 ( 80%)
  • HRavg 85 ( 48%)
  • Kalorie 337kcal
  • Podjazdy 116m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

DP

Piątek, 2 czerwca 2023 · dodano: 08.06.2023 | Komentarze 0

Próba mikrofonu, jeszcze jakby mi się tak chciało jak mi się nie chce byłoby git


  • DST 40.27km
  • Teren 10.00km
  • Czas 01:44
  • VAVG 23.23km/h
  • VMAX 38.88km/h
  • HRmax 174 ( 98%)
  • HRavg 138 ( 78%)
  • Kalorie 1315kcal
  • Podjazdy 238m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Zaś pętelka przez TG

Niedziela, 28 maja 2023 · dodano: 08.06.2023 | Komentarze 0

A bo miałem tylko 2 godz. i nic innego nie przyszło do głowy.




  • DST 33.14km
  • Teren 25.00km
  • Czas 01:39
  • VAVG 20.08km/h
  • VMAX 43.20km/h
  • HRmax 176 (100%)
  • HRavg 126 ( 71%)
  • Kalorie 1050kcal
  • Podjazdy 269m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Lajtowe eMTeBe

Sobota, 27 maja 2023 · dodano: 08.06.2023 | Komentarze 0

Jak w temacie, nieco po trasie jutrzejszego maratonu BikeAtelier a reszta rekreacyjnie




  • DST 77.26km
  • Teren 2.00km
  • Czas 03:37
  • VAVG 21.36km/h
  • VMAX 44.64km/h
  • HRmax 173 ( 98%)
  • HRavg 127 ( 72%)
  • Kalorie 2428kcal
  • Podjazdy 509m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Radonia i Sarnowska Góra

Niedziela, 21 maja 2023 · dodano: 08.06.2023 | Komentarze 0

Czyli asfaltowo na rzepaki.

Radonia, mozna popływać
Radonia, można popływać © wowa113
Całkiem, całkiem ten wiejski skwerek,

Wpadam na teren folwarku, nic się nie zmieniło
Kuźnia folwarku Radonia
Kuźnia folwarku Radonia © wowa113
Pałac w Radoni
Pałac w Radoni © wowa113
Budynki folwarczne albo zagospodarowane na produkcje rolną albo przebudowane i zamieszkałe. Tu nic się nie zmarnowało.
Folwark Radonia
Folwark Radonia © wowa113
Też chce
Też chce "na krótko" © wowa113
I asfaltami
Do Sarnowa
Do Sarnowa © wowa113
Na żółto dzisiaj
Na żółto dzisiaj © wowa113
Coś mi się chyba obiektyw przykurzył
Zamek w Toszku z Sarnowskiej Góry
Zamek w Toszku z Sarnowskiej Góry © wowa113
I kilka widoczków
I wapiennik sie załapał
I wapiennik się załapał © wowa113
Na Sarnowskiej Górze
Na Sarnowskiej Górze © wowa113
Wieża ciśnień w Toszku
Wieża ciśnień w Toszku © wowa113
Widoczek na zachód

I  jeszcze raz na Toszek


i zmykam, powrót standardowo
Z Łubia do Księżego Lasu
Z Łubia do Księżego Lasu © wowa113
Kategoria 50 plus, historycznie


  • DST 36.14km
  • Teren 8.00km
  • Czas 02:05
  • VAVG 17.35km/h
  • VMAX 31.68km/h
  • HRmax 184 (104%)
  • HRavg 102 ( 57%)
  • Kalorie 910kcal
  • Podjazdy 273m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Rozruchowo

Niedziela, 14 maja 2023 · dodano: 05.06.2023 | Komentarze 0

Tydzień przerwy i trzeba rozruszać kości. Pętelka tarnogórska.

Kategoria Bytom i okolice


  • DST 82.53km
  • Czas 05:41
  • VAVG 14.52km/h
  • VMAX 33.84km/h
  • HRmax 170 ( 96%)
  • HRavg 103 ( 58%)
  • Kalorie 3300kcal
  • Podjazdy 1119m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Radonice-Zakopane finisz

Piątek, 5 maja 2023 · dodano: 04.06.2023 | Komentarze 2

Ostatni odcinek wyprawy. Planowa rezygnacja z odcinka Velo Dunajec z Frydmana przez Nowy Targ do Szaflar na rzecz przełomu Białki i widoków na Tatry z kawałka Szlaku Wokół Tatr w Gronkowie. Oczywiście świetny odcinek Velo Czorsztyn, spokojny SWT i niestety zdecydowanie najgorszy odcinek całej wyprawy to Velo Dunajec z Szaflar do Zakopanego. Obecnie zero przyjemności z jazdy, szczątkowa, typowo polska infrastruktura rowerowa, kilka przejazdów przez ruchliwą DK, na dodatek rozgrzebaną a i jazda ruchliwymi uliczkami podzakopiańskich miejscowości do przyjemnych nie należała. A może to już zmęczenie i człekowi się zdolność postrzegania ograniczyła. Aczkolwiek fajnego widoku na Tatry nie uświadczysz i myśle, że jeśli ktoś nie "robi" szlaku warto poszukać innej drogi.
Tatry ze Sromowiec Wyżnych
Tatry ze Sromowiec Wyżnych © wowa113
Noc i ranek rześki, +2 stopnie a nam się zebrało na spanie w namiocie.
Oczywiście ledwo wyleźliśmy z namiotów ciepła kawka, śniadanie samo przypełzło :)


Pozbierani ruszamy dalej.
Idą na łatwiznę
Idą na łatwiznę © wowa113
Niech spróbują pod prąd ;)
Kwestia pomyłki i niezjechania  zgodnie z trasą VD zaowocowały fajnymi widokami na Tatry
Tatry ze Sromowiec Wyżnych
Tatry ze Sromowiec Wyżnych © wowa113

Czasami warto się pomylić
Lecimy  nad Jezioro Czorsztyńskie. Chwila na zaporze, widoczki jakby znane.
Zamek w Niedzicy
Zamek w Niedzicy © wowa113
Kurczę, na Żelazny nie mogę się zebrać chociaż rzut beretem a tu już drugi raz na rowerku.
Zamek Czorsztyn
Zamek Czorsztyn © wowa113
Na Velo Czorsztyn
Na Velo Czorsztyn © wowa113


Velo Czorsztyn
Velo Czorsztyn © wowa113
Jezioro Czorsztyńskie
Jezioro Czorsztyńskie © wowa113
My już z górki

We Frydmanie odbijamy na Nową Białą
Kościół w Krempachach
Kościół w Krempachach © wowa113
I za chwilę Przełom Białki. Fajnie.
Przełom Białki
Przełom Białki © wowa11
Też fajna zabawa
Też fajna zabawa © wowa113
Czarna Góra  z Tatrami w tle
Czarna Góra z Tatrami w tle © wowa113
I juz de factom d
Trochę tu zabawiliśmy, gnamy więc do niedalekiego już celu.
Turlamy się
Turlamy się © wowa113
Ale jak tu gnać  jak z Gronkowa takie widoczki
Na SWT koło Gronkowa
Na SWT koło Gronkowa © wowa113
W Gronkowie odbijamy na Bór i do Szaflar. Niestety od Szaflar do Zakopca dla mnie lipa, jak już zresztą nadmieniłem na początku. W Zakopanym zostawiamy sakwy w samochodzie i mała rundka pod Wielką Krokiew i na Gubałówkę.
Wielka Krokiew
Wielka Krokiew © wowa113
Przyznam się bez bicia,  że było dreptane. Paweł wjechał.
Giewont
Giewont © wowa113
Się trochę pogapiliśmy na Tatry o zachodzie
Tatry z Gubałówki
Tatry z Gubałówki © wowa113









Słoneczko nam zaszło, na dodatek zrobiło się cholernie zimno wiec zjazd na spokojnie. I tak jakby się skończyło :(.