• Sprzęt Giant Boulder

Kanion Tarnogórski

Niedziela, 27 grudnia 2020 · dodano: 30.12.2020 | Komentarze 2

Miało być zupełnie rekreacyjnie po głównych dróżkach leśnych jednak zagęszczenie atmosfery przez świątecznych spacerowiczów i ciągłe używanie dzwonka skłoniły do bardziej dzikich ścieżek. Wpadłem więc do dziury, tym bardziej że w tym roku jakoś się nie składało wcześniej. W sumie newiele się nie zmieniło. Przy okazji jeszcze Doły Piekarskie ale tu troszkę w....nie bo, mimo zakazu, quadowcy i motocyklowi crossowcy zupełnie rozjeżdżają leśne ścieżki.
Na początek terenem w kierunku Segietu. W Hipolicie znowu fotka. Czy ja nie mogę tędy przejechać, żeby się nie zatrzymywać?Singielek przez las Hipolit
Singielek przez las Hipolit © wowa113
W Segiecie troche mniej uczęszczanymi przez spacerowiczów singielkami
Segiet
Segiet © wowa113
Ale nawet na tych ścieżkach szwendaja się ludziska więc na punkt widokowy nad kamieniołom
Widok na Kanion Tarnogórski
Widok na Kanion Tarnogórski © wowa113
i tu wpadłem na pomysł aby sprawdzić czy da się zjechać na dół ścieżką za wąskotorówką. I lux malina, elegancka ścieżeczka na półkę pośrednią.
Widok na kamieniołom Bobrowniki
Widok na kamieniołom Bobrowniki © wowa113
Zajrzeć jeszcze do dziury w dziurze
Szczelina Tarnogórska
Szczelina Tarnogórska © wowa113
i na dół
Prawie dobry rower ktoś wyrzucił :)
Prawie dobry rower ktoś wyrzucił :) © wowa113
Trochę pokręciłem się po dnie kamieniołomu
Wieczny szron
Wieczny szron © wowa113
Ścieżki fajnie zmrożone, przynajmniej raz nie utytłałem się na pomarańczowo
Kamieniołom Bobrowniki
Kamieniołom Bobrowniki © wowa113
Kamieniołom Bobrowniki zwany tez Kanionem Tarnogórskim
Kamieniołom Bobrowniki zwany tez Kanionem Tarnogórskim © wowa113
Do wejścia do podziemi bytomsko-tarnogórskich nie chciało mi się już leźć. Niestety, tu gdzie dociera słoneczko dolomit rozmarza, więc jednak się utytłam. Ale dziwnym trafem to już norma.
Na lody
Na lody © wowa113
Zajrzeć jeszcze nad wodospad, ciekawe gdzie ucieka ta woda, pewnie Bramą Gwarków do Dramy.
Wodospad na dnie kamieniołomu
Wodospad na dnie kamieniołomu © wowa113
Prawie jak Niagara.
Prawie jak Niagara. "Prawie" robi... © wowa113
Po info od kolegi sprawdzićjeszcze  czy  wejście do tunelu zamurowane. Fakt, opanowane przez nietoperze. Keszowcy stracili jedną z chyba najbardziej ekstremalnych skrzynek ścieżki "Extremalny Bytom i okolice"
Tunel Bytom-Berlin
Tunel Bytom-Berlin © wowa113
Według jednej z właśnie geocachingowych stron (innych info nie znalazłem)  w głowach przemysłowców z rodziny von Donersmarcków powstał  pomysł  bezpiecznego transportu różnego rodzaju kopalin do Berlina - wykopać podziemny tunel między Bytomiem a Berlinem. Donnersmarck'owie w 1856 roku zawiązali spółkę "The Henckel von Donnersmarck - Beuthen Estates Ltd", która zaczęła drążyć podziemne tunele. Tunel wyposażony niby był zarówno w infrastrukturę kolejową, jak i w awaryjne trakty piesze. Podobno do 1939 roku spółka wydrążyła od 50  do nawet 150km tunelu (jakoś wiary nie daję). Rozpoczynał się na terenie obecnego kamieniołomu Blachówka (na mapach jest oznaczone  wejście ale rowerem niedostępne).
Wnętrze tunelu Beuthen-Berlin
Wnętrze tunelu Beuthen-Berlin © wowa113
Jeszcze w zeszłym roku można było kawałek wejść, dalej już zalany ale widoczne były jakieś stalowe pozostałości wyposażenia tunelu.
Teraz już do wyjazdu a właściwie wyjścia z kamieniołomu
22% z buta
22% z buta © wowa113
Przy tartaku dziki downhill, chociaż woda trochę go pokiereszowała. Nie moja bajka, chcę żyć ;)

Dziki downhill
Dziki downhill © wowa113
Ścieżką dookoła kamieniołomu sprawdzić jeszcze jeden zjazd, niestety miejscówkę opanowali crossowcy więc na Doły Piekarskie
Doły Piekarskie
Doły Piekarskie © wowa113
Kilka kochbunkrów w lesie, na jednym z nich pamiątkowa tablica. Nie znam historii związanej z Markiem ale ktoś ciągle pamięta.
Kochbunkier z pamiatkową tablicą
Kochbunkier z pamiątkową tablicą © wowa113
Doły Piekarskie
Doły Piekarskie © wowa113
Stąd już przez bytomską część  parku krajobrazowego zwaną Suchogórskim Labiryntem Skalnym w kierunku domu
Suchogórski Labirynt Skalny
Suchogórski Labirynt Skalny © wowa113
Chciałem jeszcze wdepnąć pod wejście do podziemi bytomsko-tarnogórskich w kamieniołomie Blachówka ale na drodze  do Sportowej Doliny dzikie tłumy (zdaje się, że stok czynny) i nie szło się przebić  więc niebieskim do Miechowic.