Info

Więcej o mnie.













Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2025, Kwiecień8 - 27
- 2025, Marzec6 - 27
- 2025, Luty3 - 4
- 2025, Styczeń3 - 10
- 2024, Grudzień5 - 16
- 2024, Listopad2 - 8
- 2024, Październik10 - 11
- 2024, Wrzesień10 - 12
- 2024, Sierpień9 - 14
- 2024, Lipiec10 - 10
- 2024, Czerwiec25 - 28
- 2024, Maj18 - 26
- 2024, Kwiecień25 - 33
- 2024, Marzec18 - 10
- 2024, Luty15 - 18
- 2024, Styczeń1 - 6
- 2023, Grudzień1 - 0
- 2023, Listopad1 - 0
- 2023, Październik8 - 14
- 2023, Wrzesień2 - 4
- 2023, Sierpień7 - 29
- 2023, Lipiec14 - 22
- 2023, Czerwiec12 - 25
- 2023, Maj9 - 5
- 2023, Kwiecień8 - 8
- 2023, Marzec9 - 12
- 2023, Luty2 - 2
- 2023, Styczeń2 - 5
- 2022, Listopad2 - 6
- 2022, Październik8 - 6
- 2022, Wrzesień7 - 6
- 2022, Sierpień8 - 16
- 2022, Lipiec13 - 24
- 2022, Czerwiec8 - 6
- 2022, Maj9 - 28
- 2022, Kwiecień7 - 4
- 2022, Marzec8 - 5
- 2022, Luty6 - 19
- 2022, Styczeń3 - 4
- 2021, Grudzień3 - 2
- 2021, Listopad6 - 6
- 2021, Październik6 - 20
- 2021, Wrzesień8 - 4
- 2021, Sierpień8 - 7
- 2021, Lipiec12 - 3
- 2021, Czerwiec8 - 12
- 2021, Maj11 - 20
- 2021, Kwiecień8 - 2
- 2021, Marzec8 - 12
- 2021, Luty4 - 4
- 2021, Styczeń4 - 6
- 2020, Grudzień5 - 6
- 2020, Listopad6 - 2
- 2020, Październik9 - 6
- 2020, Wrzesień8 - 4
- 2020, Sierpień9 - 5
- 2020, Lipiec12 - 4
- 2020, Czerwiec14 - 5
- 2020, Maj7 - 2
- 2020, Kwiecień7 - 0
- 2020, Marzec6 - 0
- 2020, Luty4 - 0
- 2020, Styczeń4 - 0
- 2019, Grudzień2 - 0
- 2019, Listopad2 - 0
- 2019, Październik6 - 0
- 2019, Wrzesień6 - 0
- 2019, Sierpień3 - 0
- 2019, Lipiec5 - 0
- 2019, Czerwiec7 - 0
- 2019, Maj7 - 0
- 2019, Kwiecień2 - 0
- 2019, Marzec6 - 0
- 2019, Luty3 - 0
- 2019, Styczeń2 - 0
- 2018, Grudzień2 - 0
- 2018, Listopad3 - 0
- 2018, Październik5 - 0
- 2018, Wrzesień7 - 0
- 2018, Sierpień5 - 0
- 2018, Lipiec9 - 0
- 2018, Czerwiec7 - 0
- 2018, Maj8 - 0
- 2018, Kwiecień9 - 0
- 2018, Marzec5 - 0
- 2018, Luty3 - 0
- 2018, Styczeń2 - 0
- 2017, Grudzień1 - 0
- 2017, Listopad2 - 0
- 2017, Październik1 - 2
- 2017, Wrzesień5 - 0
- 2017, Sierpień2 - 0
- 2017, Lipiec6 - 0
- 2017, Czerwiec4 - 0
- 2017, Maj5 - 0
- 2017, Kwiecień1 - 0
- 2017, Marzec3 - 0
- 2016, Wrzesień1 - 0
- 2016, Sierpień3 - 0
- 2016, Lipiec1 - 0
- 2016, Czerwiec1 - 0
- 2016, Maj1 - 0
- 2016, Marzec1 - 0
- 2016, Luty1 - 0
- 2015, Sierpień1 - 0
- 2015, Lipiec3 - 0
- 2015, Maj4 - 0
- 2015, Kwiecień4 - 0
- 2015, Marzec2 - 0
- 2015, Luty1 - 0
- 2015, Styczeń1 - 0
- 2014, Listopad1 - 0
- 2014, Październik1 - 0
- 2014, Wrzesień5 - 0
- 2014, Sierpień3 - 0
- 2014, Lipiec6 - 0
- 2014, Czerwiec3 - 0
- 2014, Maj1 - 0
- 2014, Kwiecień4 - 0
- 2014, Marzec1 - 0

- DST 62.77km
- Teren 2.00km
- Czas 03:27
- VAVG 18.19km/h
- VMAX 41.76km/h
- Kalorie 1747kcal
- Podjazdy 576m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Wieża widokowa w Górze Siewierskiej
Sobota, 23 stycznia 2021 · dodano: 24.01.2021 | Komentarze 0
Niestety jeszcze nieczynna chociaż wygląda na ukończoną. Docelowo ma tu powstać Centrum Edukacji Ekologicznej, więcej na http://www.psary.pl/aktualnosci/1411-powstaje-uzup...Może być ciekawa miejscówka do podróży z gadułką.
Ogólnie asfalt dzisiaj , dwa parkowe lodowo-snieżne skróty skończyły się niestety spacerem.
Trochę dziwna ta wieża

Wieża widokowa w Górze Siewierskiej © wowa113
Niestety jeszcze nieudostępniona chociaż wygląda na gotową. Trudno, pofatygować się trzeba będzie wiosną

Wieża widokowa w Górze Siewierskiej © wowa113
Fotek więc kilka z punktu widokowego w Brzękowicach. Beskidy widać dosyć dobrze,

Pasmo babiogórskie z Brzękowic ~95km © wowa113
Babia Góra niestety w chmurach centralnie za kominem

EC Będzin Łagisza © wowa113

Huta Katowice © wowa113

Huta Katowice © wowa113
Kategoria 50 plus
- DST 37.04km
- Teren 11.50km
- Czas 02:00
- VAVG 18.52km/h
- VMAX 38.20km/h
- HRmax 165 ( 93%)
- HRavg 85 ( 48%)
- Kalorie 828kcal
- Podjazdy 328m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
A może tu
Niedziela, 10 stycznia 2021 · dodano: 10.01.2021 | Komentarze 2
Tak bez planu, trochę szosy, trochę pola, trochę lasu.Opłotkami Wieszowy, przez Zbrosławice i Ptakowice do tarnogórskich Rept. Dalej szlakiem

Tarnogórskie szlaki © wowa113

Tarnogórskie szlaki © wowa113
Na rozwidleniu chwila zastanowienia, do parku chęci nie mam

Do Rept nie jadę © wowa113
Tędy też nie chociaż zachęcająco wygląda.

A może tędy © wowa113
Jadę więc w kierunku hałdy popłuczkowej. Jakieś oznaczenia nowego szlaku PTTK "Srebrny Szlak", trzeba będzie obczaić co i którędy.

Trudna decyzja © wowa113
Na hałdę jednak

Hałda popłuczkowa © wowa113
I zobaczyć co tam na stoku. Tłok ogólny i na stoku i na dojazdówce

A za czym kolejka ta stoi? © wowa113
Jeszcze na Stroszek, coś mi tam mignęło na jakiejś stronie internetowej. I jest, wow, może i niedługa ale ten wjazd mnie zaskoczył. Więc chyba jednak można.

Zdziwiony ale zadowolony. © wowa113
Przy okazji na Vitorze przy kościele kamyczek do kolekcji

Kamień graniczny pola górniczego © wowa113
I stąd już rzut beretem do domu.
Kategoria Bytom i okolice
- DST 71.05km
- Czas 03:21
- VAVG 21.21km/h
- VMAX 43.20km/h
- Podjazdy 359m
- Sprzęt Unibike Viper GTS
- Aktywność Jazda na rowerze
Folwark Radonia
Środa, 6 stycznia 2021 · dodano: 07.01.2021 | Komentarze 0
Na szybko wytypowany obiekcik "pod asfalt" i mimo, że wymyty i przygotowany pod serwis, wyciągnięty Viperek. Radonia. Zawsze pomijana bo jakoś nie było po drodze więc zasłużyła na cel główny. Kilka atrakcji związanych z folwarkiem. Niestety warunki pogodowe zniechęciły do bardziej szczegółowego zapoznania się z miejscowością.Tym razem bez zbędnych odskoczni, tereny na tyle objechane, że po drodze żadnych fotek, tylko chwila przerwy na ciepłą herbatkę w Kieleczce. Później już do Radoni.

Radonia wita © wowa113
Za chwilę pierwsze zabudowania folwarku, jednak najpierw dwór. Budowa datowana na 1880r. jednak metryczka nad bocznym wejściem "1909"

Dwór w Radoni © wowa113
Dwór obecnie zaadoptowany na mieszkania. Obok budynki folwarczne, częściowo również zamieszkałe, jednak i użytkowane zgodnie z przeznaczeniem też się znajdą. Zapachy jednak mało atrakcyjne.

Coś tu kwiczy © wowa113
Obok kuźnia,

Kuźnia w Radoni © wowa113
Mnóstwo wyrobów kowalskich, kołodziej też tu chyba działał

Niejeden skansen by się nie powstydził © wowa113

Szpeje różne, różniste © wowa113
Pada coraz mocniej, trzeba tu wrócić z aparatem
Kolejne budynki folwarczne poadoptowane na mieszkania, wszystko z wapiennego kamienia, zapewne z pobliskiego kamieniołomu Napłatki. Jakby trochę pooglądać ściany może znalazłoby się kilka śladów morskich stworzeń sprzed milionów lat. Niestety śnieg z deszczem już daje porządnie więc nie czas na oglądanie.

Budynki folwarku Radonia © wowa113
Jeszcze fotka pałacu z drugiej strony

Dwór w Radoni © wowa113
i zasuwam do domu. Chwila odpoczynku przy dworze w Wielowsi - ładnie odnowionego na potrzeby siedziby gminy

Dwór w Wielowsi © wowa113
P.S. Nienawidzę tych hopek od Zbrosławic do Górnik.
Kategoria historycznie, 50 plus
- DST 40.44km
- Teren 6.00km
- Czas 02:20
- VAVG 17.33km/h
- Kalorie 1272kcal
- Podjazdy 306m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Zabrze historycznie
Niedziela, 3 stycznia 2021 · dodano: 04.01.2021 | Komentarze 4
Trochę marasu w lesie więc nieco więcej po asfalcie. Czas zimowy więc bez szaleństw na otwartych północnych przestrzeniach a poeksplorować nieco po industrialu. Tym bardziej, że brak listowia więc i zobaczyć można więcej. Poza tym letnią porą jakoś zawsze szkoda czasu na takie włóczęgostwo.Tak na początek fotka tematyczna, w sumie sporo obiektów z byłej huty Donnesmarck (późniejsza "Zabrze") i kopalni Concordia dzisiaj na tapecie

Wieża wodna Huty Donnersmarck w Zabrzu © wowa113
De facto zaczynam od osiedla Kopernik zobaczyć czy pamiątkowy obelisk nie został jeszcze wchłonięty przez nowe osiedle domków. Ale jest, stoi sobie spokojnie w krzaczkach

Obelisk Emila Golly, zarządca folwarku Donnersmarcków "Nowy Dwór" w Zabrzu © wowa113
Przez osiedle Kopernika obczaić podstawę niemieckiego działa przeciwlotniczego FLAK z okresu II wojny. W końcu jak pasjonatom chciało się odkopać, to trzeba w końcu zobaczyć, a wybieram się tak już chyba od dwóch lat

Podstawa niemieckiego działa przeciwlotniczego FLAK z 1943r. w Zabrzu © wowa113
Później transfer do centrum zwiedzić obiekty dawnej huty założonej w 1722r. przez Marcina Wilczka, rozbudowaną przez Donnersmarcków a po drugiej wojnie przemianowanej na hutę Zabrze

Teatr Nowy w Zabrzu, dawniej kasyno Huty Donnersmarck © wowa113
Skoro kasyno to i to co zostało z huty warto obejrzeć. Ogromny mur oporowy przywodzi na myśl bastiony jakiegoś średniowiecznego zamku. Według przekazów historycznych przed hutą istniał tutaj dwór ale nie sądzę aby te budowle pamiętały te czasy.

Mury oporowe Huty Donnersmarck w Zabrzu © wowa113
Naprawdę efektowny

Mur oporowy huty © wowa113
Zabytek "grozi zawaleniem". Ech, kapitalizm....

Wieża wodna huty © wowa113
Zaraz obok zrewitalizowany obszar po dawnej kopalni i koksowni Concordia przynależnej do Huty Donnersmarck. Z parkiem jakoś niewiele widzę wspólnego, jedna szutrowa alejka dookoła placu ale teren uporządkowany. Pośrodku pozostałości budynku z bateria koksowniczą,

Park "Concordia" z pozostałościami po hucie i koksowni Concordia © wowa113
ciekawy obiekt ukryty w krzakach, wieża strażacka do ćwiczeń p-poż, obiekt również należał do obiektów związanych z hutą

Wieża do ćwiczeń p-poż © wowa113
Jeszcze jeden ciekawy obiekt, chyba bardziej współczesny ale z hutą i koksownią związany

Cokolwiek by to nie znaczyło- ruiny hali krystalizacji naftalenu © wowa113
Taki budyneczek przy Kasprowicza, ciekawe co było na tablicy na środkowym pilastrze

Z dostawą do pieca © wowa113
Tu się trochę zakręciłem, chciałem wjechać na zrekultywowana hałdę (oznaczonej mianem parku miejskiego :), ha, dobre sobie, ani jednego drzewa, alejki już powymywane, na spacer tu na pewno nie przyjdę) przy Bytomskiej, ale placyk szkolenia kierowców za zamkniętym szlabanem więc chyba inny dojazd. Nieco się pokręciłem, innego dojazdu nie znalazłem a że nie chciało mi się już wracać więc przez Biskupice, powrót Bytomską i dziki wjazd przy skrzyżowaniu z Trocera. Wspinaczka na górę hałdy i wyjazd.... na placyk manewrowy. Z lekka poirytowany na Zandkę obejrzeć stalowy dom. Trochę przyrdzewiał...

Stalowy dom w Zabrzu © wowa113
Ładne, ale zaniedbane osiedle robotnicze wybudowane przez Donnersmarcków dla pracowników huty

Osiedle robotnicze dla pracowników huty Donnersmarck © wowa113
Dalej do centrum zobaczyć postępy przy rewitalizacji wieży ciśnień przy Zamojskiego. Po drodze jeszcze parowóz przy siedzibie DB Cargo

Schenkuś © wowa113
Rewitalizacja wieży ma się ku końcowi. Jednak coś mi tu nie pasuje

Wieża ciśnień przy ul. Zamojskiego w Zabrzu © wowa113

Rewitalizowana wieza ciśnień przy ul. Zamojskiego w Zabrzu © wowa113
Stąd na Zaborze i powrót do domu kawałkiem niebieskiego dookoła Zabrza. Przed tunelem pod koleją maras po sam suport, słoneczko już za horyzontem

Czas do domu © wowa113
Za to za chwilę aż 200m funkel nówki DDR-ki

Aż 200m © wowa113
i przez Biskupice i Osiedle Młodego Górnika do domu.
Kategoria po mieście, Bytom i okolice
- DST 26.42km
- Teren 21.00km
- Czas 01:41
- VAVG 15.70km/h
- VMAX 39.60km/h
- Temperatura 3.0°C
- HRmax 156 ( 88%)
- HRavg 92 ( 52%)
- Kalorie 792kcal
- Podjazdy 285m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Kanion Tarnogórski
Niedziela, 27 grudnia 2020 · dodano: 30.12.2020 | Komentarze 2
Miało być zupełnie rekreacyjnie po głównych dróżkach leśnych jednak zagęszczenie atmosfery przez świątecznych spacerowiczów i ciągłe używanie dzwonka skłoniły do bardziej dzikich ścieżek. Wpadłem więc do dziury, tym bardziej że w tym roku jakoś się nie składało wcześniej. W sumie newiele się nie zmieniło. Przy okazji jeszcze Doły Piekarskie ale tu troszkę w....nie bo, mimo zakazu, quadowcy i motocyklowi crossowcy zupełnie rozjeżdżają leśne ścieżki.Na początek terenem w kierunku Segietu. W Hipolicie znowu fotka. Czy ja nie mogę tędy przejechać, żeby się nie zatrzymywać?

Singielek przez las Hipolit © wowa113
W Segiecie troche mniej uczęszczanymi przez spacerowiczów singielkami

Segiet © wowa113
Ale nawet na tych ścieżkach szwendaja się ludziska więc na punkt widokowy nad kamieniołom

Widok na Kanion Tarnogórski © wowa113
i tu wpadłem na pomysł aby sprawdzić czy da się zjechać na dół ścieżką za wąskotorówką. I lux malina, elegancka ścieżeczka na półkę pośrednią.

Widok na kamieniołom Bobrowniki © wowa113
Zajrzeć jeszcze do dziury w dziurze

Szczelina Tarnogórska © wowa113
i na dół

Prawie dobry rower ktoś wyrzucił :) © wowa113
Trochę pokręciłem się po dnie kamieniołomu

Wieczny szron © wowa113
Ścieżki fajnie zmrożone, przynajmniej raz nie utytłałem się na pomarańczowo

Kamieniołom Bobrowniki © wowa113

Kamieniołom Bobrowniki zwany tez Kanionem Tarnogórskim © wowa113
Do wejścia do podziemi bytomsko-tarnogórskich nie chciało mi się już leźć. Niestety, tu gdzie dociera słoneczko dolomit rozmarza, więc jednak się utytłam. Ale dziwnym trafem to już norma.

Na lody © wowa113
Zajrzeć jeszcze nad wodospad, ciekawe gdzie ucieka ta woda, pewnie Bramą Gwarków do Dramy.

Wodospad na dnie kamieniołomu © wowa113

Prawie jak Niagara. "Prawie" robi... © wowa113
Po info od kolegi sprawdzićjeszcze czy wejście do tunelu zamurowane. Fakt, opanowane przez nietoperze. Keszowcy stracili jedną z chyba najbardziej ekstremalnych skrzynek ścieżki "Extremalny Bytom i okolice"

Tunel Bytom-Berlin © wowa113
Według jednej z właśnie geocachingowych stron (innych info nie znalazłem) w głowach przemysłowców z rodziny von Donersmarcków powstał pomysł bezpiecznego transportu różnego rodzaju kopalin do Berlina - wykopać podziemny tunel między Bytomiem a Berlinem. Donnersmarck'owie w 1856 roku zawiązali spółkę "The Henckel von Donnersmarck - Beuthen Estates Ltd", która zaczęła drążyć podziemne tunele. Tunel wyposażony niby był zarówno w infrastrukturę kolejową, jak i w awaryjne trakty piesze. Podobno do 1939 roku spółka wydrążyła od 50 do nawet 150km tunelu (jakoś wiary nie daję). Rozpoczynał się na terenie obecnego kamieniołomu Blachówka (na mapach jest oznaczone wejście ale rowerem niedostępne).

Wnętrze tunelu Beuthen-Berlin © wowa113
Jeszcze w zeszłym roku można było kawałek wejść, dalej już zalany ale widoczne były jakieś stalowe pozostałości wyposażenia tunelu.
Teraz już do wyjazdu a właściwie wyjścia z kamieniołomu

22% z buta © wowa113
Przy tartaku dziki downhill, chociaż woda trochę go pokiereszowała. Nie moja bajka, chcę żyć ;)

Dziki downhill © wowa113
Ścieżką dookoła kamieniołomu sprawdzić jeszcze jeden zjazd, niestety miejscówkę opanowali crossowcy więc na Doły Piekarskie

Doły Piekarskie © wowa113
Kilka kochbunkrów w lesie, na jednym z nich pamiątkowa tablica. Nie znam historii związanej z Markiem ale ktoś ciągle pamięta.

Kochbunkier z pamiątkową tablicą © wowa113

Doły Piekarskie © wowa113
Stąd już przez bytomską część parku krajobrazowego zwaną Suchogórskim Labiryntem Skalnym w kierunku domu

Suchogórski Labirynt Skalny © wowa113
Chciałem jeszcze wdepnąć pod wejście do podziemi bytomsko-tarnogórskich w kamieniołomie Blachówka ale na drodze do Sportowej Doliny dzikie tłumy (zdaje się, że stok czynny) i nie szło się przebić więc niebieskim do Miechowic.
Kategoria Bytom i okolice
- DST 52.76km
- Teren 33.50km
- Czas 03:13
- VAVG 16.40km/h
- VMAX 30.96km/h
- Podjazdy 441m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Linia 178
Niedziela, 20 grudnia 2020 · dodano: 22.12.2020 | Komentarze 2
Stwierdziłem, że pora odpowiednia do próby przejazdu śladem linii kolejowej 178. Więcej na temat linii tu http://wowa113.bikestats.pl/1855421,Trzy-dworce-li... . Na pierwszy ogień wybrałem odcinek Wilkowice- Brynek. Niestety planu nie udało się wykonać, chociaż z założenia był raczej niewykonalny, część przejechana, część możliwa do przejazdu drogami wzdłuż linii, niektóre odcinki możliwe chyba tylko z buta ( a raczej w woderach).Na początek wzdłuż A1 kładeczką przez Potok Mikulczycki

Kładka przez Potok Mikulczycki © wowa113
i przez Stolarzowice do parku w tarnogórskich Reptach gdzie mniej uczęszczanymi ścieżkami

Szkoła samobójców © wowa113

garbik, fajeczka i poleciałoooo © wowa113

Relikty muru parkowego w Reptach © wowa113
w kierunku Zbrosławic

Kładka na Dramie © wowa113
Po drodze jakieś starożytne relikty ;)

Rybka na święta © wowa113
Kawałek asfaltem do Zbrosławic. W sumie mogłem wjechać na ślad przy wyburzonym wiadukcie ale chciałem zajrzeć jeszcze na niemieckie bunkry. Niestety droga rozjeżdżona, błocko totalne a i zapach rolniczych odpadów nie nastrajał do łażenia. W Wilkowicach pakuję się w ślad linii, na początek całkiem nieźle to wygląda

Śladem linii 178 © wowa113
im dalej tym gorzej. Relikty kanalizacji deszczowej nie maja prawa czegokolwiek odwodnić, niezabezpieczone studnie zmuszają do tego aby uważniej patrzeć gdzie się jedzie.

Śladem linii 178 © wowa113
Docieram do wiaduktu w Miedarach.

Wiadukt w Miedarach © wowa113
I nie rozumiem. Ale chyba jestem za głupi aby zrozumieć rzeczywistość

Nie rozumiem © wowa113
Dalej raz lepiej, raz gorzej docieram do okolic dworca w Miedarach. Tu tak zarośnięte że się po prostu nie da jadę kawałek polną drogą obok linii i zawracam na dworzec. Niestety ma się coraz, kiedyś chyba wynajęty prze jakąś firmę poligraficzna, obecnie znowu tabliczki "teren PKP" "zakaz wstępu" "grozi zawaleniem". Szkoda.

Dworzec w Miedarach © wowa113
Jeszcze przydatny obiekt ;) obok ale dziękuję, nie skorzystam, nie ma płynu do dezynfekcji.

Dworcowy TOY TOY © wowa113
Zaintrygowany pewnym drogowskazem zastanawiając się czy bawić się dalej w eskapadę po śladzie ruszam ul. Kolejową

Do Bobera © wowa113
Obok radosna twórczość w ogródku

Ekspozycja ogrodowa © wowa113
Bobera nie znalazłem, kawałek jeszcze polną drogą wzdłuż torowiska do ul. Tarnogórskiej. W kolejowym wykopie widać spore zastoiska wody, zarośnięte konkretnie - nie ma szans się tamtędy przebić. Docieram do ul. Tarnogórskiej, dalej brak drogi przy torowisku, trudno, odbijam do Kopaniny z zamysłem odwiedzenia pałacu. Niestety, tablice o zakazie wstępu na teren przypałacowego parku, w którym mieści się również dom opieki, a na zbędne dyskusje nie miałem ochoty więc też omijam. Z ciekawości drogą, którą nie dane mi było jeszcze jechać, wzdłuż parkowego ogrodzenia dojeżdżam ponownie do linii kolejowej. Tu już linia w nasypie

Wiadukt w ciągu linii kolejowej 178 © wowa113
Jest scieżka na nasyp więc się pakuję na górę, wygląda zachęcająco więc będzie kontynuacja :)

Śladem linii 178 © wowa113
Po drodze można jeszcze napotkać resztki infrastruktury - słupki kilometrowe, fundamenty słupów trakcji, podkłady, ale stali żadnej tu już nie uświadczy.

Słupki kilometrowe linii 178 © wowa113
Z czasem ścieżka się zacieśnia

Drzewne tunele © wowa113
Niestety w okolicy 18 km ścieżka się kończy a w sumie to schodzi z nasypu przy kolejnym wiadukcie. Na wiadukcjie widoczne ślady rozbudowy linii z początku lat 80.

Wiadukt w ciągu linii 178 © wowa113
Zostało do końca około kilometra, jest nawet droga wzdłuż nasypu i chociaż przejechane tylko około 4 km linii nie mam już ochoty na żużlobłotne ekscesy. Pomykam więc szutrówką w kierunku Szkarotek

Leśne szutrówki © wowa113

Stawy Szkarotkowe w Połomni © wowa113
Tu chwila zastanowienia czy do Brynku czy w kierunku Miedar. Ale mam jeszcze do sprawdzenia jeden przejazd leśny z Połomni w kierunku Księżego Lasu, którym nigdy nie jechałem, więc szybka decyzja. Przez las na czuja, wyjechałem nie tam gdzie myślałem ale leśniczówka w Księżym Lesie już mi znana. Na koniec jeszcze przez las koło Zbrosławic obczaic w którym miejscu jest dostrzegalnia p-poż majacząca w lesie.

Dostrzegalnia p-poż w lesie koło Księżego Lasu © wowa113
Tu już przez pola do Zbrosławic i, z racji zapadającego zmroku, asfaltem do domu
Kategoria 50 plus, historycznie
- DST 21.15km
- Teren 15.40km
- Czas 01:14
- VAVG 17.15km/h
- VMAX 34.56km/h
- HRmax 148 ( 84%)
- HRavg 94 ( 53%)
- Kalorie 560kcal
- Podjazdy 148m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Leśna okolica
Wtorek, 15 grudnia 2020 · dodano: 15.12.2020 | Komentarze 0
Po Miechowickiej Ostoi Leśnej i wyskok na hałdę po KWK Miechowice. Ale na hałdzie jakby jeszcze zima i z lekka ślisko. Chińskie badziewie Xiaomi na ręku znowu nie złapało gpsa. Zastanawiam się kto daje najwyższe opinie temu czemuś, chyba tylko ci dla których najważniejsza jest ilość tarcz zegarka do zmiany a głupcy tacy jak ja na tych opiniach bazują. Jak to się mówi "śmierć frajerom"
Dąb miechowicki © wowa113

Na hałdzie KWK Miechowice ciągle zima © wowa113
Kategoria Bytom i okolice
- DST 55.66km
- Teren 18.50km
- Czas 03:01
- VAVG 18.45km/h
- VMAX 38.88km/h
- HRmax 160 ( 90%)
- HRavg 112 ( 63%)
- Kalorie 2184kcal
- Podjazdy 392m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Chaszczing jesienny
Niedziela, 6 grudnia 2020 · dodano: 09.12.2020 | Komentarze 2
Chwila odskoczni od lasów, chyba na ten rok mam ich dość, tym bardziej, że kilka miejscówek się uzbierało z typowego chaszczingu, trudnodostępnych i mało widocznych jak zielono za to teraz warunki idealne. Więc wiejskie tereny północnych obrzeży aglomeracji. W drodze powrotnej nieco kolejowo się zrobiło, przy okazji jednak załatwiłem zaległe tematy.Plan był od razu jakimiś zadupiami do Kamieńca ale żonka zamarudziła na kijach więc prawie asfaltem. Tam już na wiejskie szutry i przez Jaśkowice do Łubia Dolnego obczaić folwarczno-popegeerowskie ruiny

Popegeerowski magazyn w Łubiu © wowa113
Stan całkiem niezły więc włażę od razu, rozmiary spore, jakoś na myśl mi nie przychodzi do czego mógł służyć. Niestety żaden autochton się nie napatoczył aby spytać

Jakieś żyrafy tu hodowali czy co? © wowa113
Obok dużo starsze zabudowania folwarczne, z wyraźnymi śladami przebudów za czasów współczesnych

Stare i nowe © wowa113
Oprócz magazynu reszta niestety w stanie dosyć zaawansowanej ruiny. Tylko budynki mieszkalne obok odnowione.

Pozostałości folwarcznych budynków w Łubiu Dolnym © wowa113
no i bruk chyba ciągle taki sam

Bruku czas się nie ima © wowa113
Zajrzeć jeszcze do piwniczki a nuż coś znajdę ...

Wina nie ma © wowa113
Obok leciwy dąb i niewielka rzeczka z jakimiś kamiennymi blokami w korycie. Może z mostku a może stał tu też jakiś młyn?
Tu na tyle, wracam do Jaśkowic

Ruiny dworu z XIXw. w Jaśkowicach © wowa113
30 lat wystarczyło aby została ino kupa gruzu. Prawdopodobnie przebudowany na potrzeby PGR-u więc pewnie wartości historycznej większej nie miał ale zdewastowany w zastraszającym tempie. Dodatkowo mnóstwo śmieci wszelkiej maści.

Ruiny dworu w Jaśkowicach © wowa113
Relikty gzymsów, wyłażące spod skorupy wapiennych farb wzorzyste malowanie wnętrz - kiedyś miał się chyba całkiem ładnie. Budynki folwarczne częściowo zamieszkałe, jednak też widać ślady postępującej dewastacji

Budynki folwarczne w Jaśkowicach © wowa113
Z Jaśkowic w kierunku Zawady

Polne klimaty okolic Zawady © wowa113

Droga do Jaśkowic © wowa113
I chociaż w dzisiejsze klimaty się nie wpisuje chwila na fotkę przy zabytkowej stacji wodociągowej.

Zabytkowa stacja wodociągowa w Zawadzie © wowa113
Jednak jedna z budowli stacji klimat ma odpowiedni. Nic to, że kawałek przez pole

Podziemny zbiornik wodociągowy w Zawadzie © wowa113
Sygnatura na kluczu łuku datuje budowę na 1898r. Stacja zadbana natomiast tu degradacja postępuje. A kunszt murarski kiedyś mieli, w środku wygląda jak mauzoleum, warto byłoby zachować dla potomnych.

Obstawiałbym raczej mauzoleum © wowa113
Tędy chyba można się dostać do zbiornika ale to już dla przygotowanych eksploratorów

Komnata tajemnic © wowa113
Jeszcze fotka na odchodne

Podziemny zbiornik wodociągowy w Zawadzie © wowa113
I trzeba leźć przez to błocko z powrotem. Jakby mi mało było w Zawadzie wlazłem jeszcze do kolejnych popegeerowskich ruin

Opuszczone gospodarstwo w Zawadzie © wowa113
Ten komin w głębi intryguje ale ścieżki tu nie znalazłem więc tylko obora

Osiołkowi w żłoby dano. W jednym owies w drugim siano... Zeżarł razem z betonem © wowa113
Tak jakby wiejskich ekscesów na dzisiaj dosyć. Powrót kolejowymi klimatami przez Przezchlebie

Nastawnie w Przezchlebiu © wowa113
niestety linia relacji Bytom - Wrocław na tym odcinku rozebrana w 2004r (teraz pociągi kursują inną trasą) więc nie ma już czego nastawiać. Okna jednak wymienione -być może ktoś chciał zaadaptować na budynek mieszkalny?

Droga po śladzie linii kolejowej w kierunku Czekanowa © wowa113
W ciągu linii kilka ciekawych obiektów inżynierskich. To co z 1905 r cieszy oko, bardziej współczesne niestety typu "dawaj ten beton..."

Kamienne przyczółki z 1905r. © wowa113
Istniejąca jeszcze linia z Kotlarni do Zabrza Biskupic, górą prowadziła linia z gliwickich Czechowic do Zabrza Mikulczyc rozebrana w 2002r.

Linie kolei piaskowej © wowa113
Istniejąca ma być likwidowana jeszcze w grudniu włącznie z mostem podsadzkowym w zabrzańskich Biskupicach. Miłośnicy kolei postanowili jednak zawalczyć https://dziennikzachodni.pl/unikalny-most-podsadz... Nomen omen jest koncepcja aby po śladzie tej właśnie linii zrobić drogę rowerową łącząca Pławniowice z zabrzańską zabytkową kopalnią Guido https://infogliwice.pl/powstanie-rowerowa-autostrada-od-plawniowic-przez-gliwice-do-zabrza/ I nie wiem komu kibicować.

Asfalcikiem... może kiedyś © wowa113
Zaglądam jeszcze do zabrzańskich Mikulczyc uzupełnić archiwum o ostatni z istniejących dworców linii kolejowej 178 opisywanej tutaj http://wowa113.bikestats.pl/1855421,Trzy-dworce-li...

Dworzec kolejowy w Zabrzu Mikulczycach © wowa113
I na koniec fotka, może już niedługo archiwalna, mostu podsadzkowego w Zabrzu Biskupicach

Most podsadzkowy w Zabrzu Biskupicach © wowa113
Kategoria 50 plus, historycznie
- DST 34.43km
- Teren 23.80km
- Czas 01:51
- VAVG 18.61km/h
- VMAX 40.70km/h
- HRmax 164 ( 93%)
- HRavg 122 ( 69%)
- Kalorie 1301kcal
- Podjazdy 348m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Po okolicy
Sobota, 5 grudnia 2020 · dodano: 05.12.2020 | Komentarze 0
Trochę po lesie, trochę po asfalcie. Miechowice i okolice
Brandka w Bytomiu © wowa113
Kategoria Bytom i okolice
- DST 32.38km
- Teren 21.00km
- Czas 01:49
- VAVG 17.82km/h
- VMAX 36.00km/h
- HRmax 153 ( 86%)
- HRavg 90 ( 51%)
- Kalorie 822kcal
- Podjazdy 245m
- Sprzęt Giant Boulder
- Aktywność Jazda na rowerze
Segiet prawie zimowo
Niedziela, 29 listopada 2020 · dodano: 29.11.2020 | Komentarze 0
Głównie po lesie. Mokro i błotniście.
Zasypało świat na biało © wowa113
Kategoria Bytom i okolice