Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi wowa113 z miasteczka Bytom. Mam przejechane 31253.35 kilometrów w tym 6629.24 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.72 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy wowa113.bikestats.pl

Archiwum bloga

Flag Counter by Stats4U Show Stats for this Counter
  • DST 48.40km
  • Teren 14.20km
  • Czas 02:41
  • VAVG 18.04km/h
  • VMAX 38.16km/h
  • Kalorie 1833kcal
  • Podjazdy 337m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Trzy dworce linii 178

Poniedziałek, 1 czerwca 2020 · dodano: 04.06.2020 | Komentarze 2

Trzy dworce. Linia kolejowa nr 178. Powstała w 1928r łącząc Mikulczyce z Brynkiem i obsługując relację Opole - Bytom z pominięciem polskich wówczas Tarnowskich Gór. Na początku lat 80 ubiegłego wieku linię rozbudowano o drugi tor i zelektryfikowano w ramach budowy Magistrali Portowej łączącej Górny Śląsk z portami Bałtyku. Niestety, przemiany gospodarcze spowodowały spadek ilości przewozów i zamknięcie ruchu pasażerskiego w 1994r a towarowego w 1999r. Na początku nowego wieku zarówno sieć trakcyjna jak i tory zostały rozebrane. Pozostały budynki stacyjne, niektóre przebudowane na budynki mieszkalne. Jednak chyba ciągle ktoś miał na myśli przywrócenie linii budując wiadukt nad A1 w Wieszowie (zawsze myślałem że powinno być "Wieszowej" ale rada sołecka ustaliła taką właśnie odmianę). Niestety w tamtym roku, z uwagi na zły stan techniczny, rozebrano dwa wiadukty w Zbrosławicach więc chyba linia zniknęła bezpowrotnie. Może kiedyś skuszę sie zapakować manele na mojego dziadunia i przejechać całością po śladzie linii ale co roku coraz większe krzaczory... A dworce? Ano różnie się mają. Po drodze jeszcze małe dygresje z linią niezwiązane.

Ruiny
Ruiny © wowa113
Jest ryzyko, jest zabawa
Jest ryzyko, jest zabawa © wowa113
Spichlerz XVIIIw.
Spichlerz XVIIIw. © wowa113
Na kapliczce św. Izydora Oracza
Na kapliczce św. Izydora Oracza © wowa113
Dworzec Wieszowa
Dworzec Wieszowa © wowa113
Zakludzone na amen
Zakludzone na amen © wowa113

Wyjście na perony
Wyjście na perony © wowa113
TOI TOI
TOI TOI © wowa113
Porządna przedwojenna robota
Porządna przedwojenna robota © wowa113
Wiatr buszujący w jęczmieniu
Wiatr buszujący w jęczmieniu © wowa113
Młyn w Zbrosławicach
Młyn w Zbrosławicach © wowa113

Dworzec Zbrosławice
Dworzec Zbrosławice © wowa113
Na peron proszę
Na peron proszę © wowa113
Mała willa
Mała willa © wowa113
Dworzec Miedary
Dworzec Miedary © wowa113
Całkiem nieźle zachowane LSR-y
Na peron
Na peron © wowa113
Kilometry lecą
Kilometry lecą © wowa113
Ekspansja
Ekspansja © wowa113
Dziwny obiekt zainteresowania
Dziwny obiekt zainteresowania © wowa113
Recepcja
Recepcja © wowa113

Późne rokokoko
Późne rokokoko © wowa113
Tajemnica
Tajemnica © wowa113

Wyjście awaryjne
Wyjście awaryjne © wowa113

Wielki Brat patrzy
Wielki Brat patrzy © wowa113
Zielony Śląsk
Zielony Śląsk © wowa113
Kategoria historycznie



Komentarze
wowa113
| 13:35 piątek, 5 czerwca 2020 | linkuj Dzięki, znam, przejeżdżam obok niego dosyć często ale tym razem był nie po drodze. P. S. fajny masz blog. Przyjemnie się go czyta.
szczypiorizka
| 16:48 czwartek, 4 czerwca 2020 | linkuj Warto było jeszcze zahaczyć o zamek/ pałac w Zbrosławicach
[url=]http://szczypiorizka.bikestats.pl/1744405,Pierwszy-cel-osiagniety-zamek-w-Zbroslawicach.html[/url] :-)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ncich
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]