Tarnowskie Góry inaczej

Poniedziałek, 27 lipca 2020 · dodano: 28.07.2020 | Komentarze 2

W ramach wieczornego szwendania się po okolicy. Nienawidzę upałów więc jakoś tak bez weny i niechciej na maxa. Ale pokręcić trzeba dla zdrowotności. Sprawdzonych również kilka dróżek pod kątem wycieczek z gadułką.
Wyjazd się nieco opóźnił bo drugi dzień z kolei znajduję dreptającą po parkingu pustułkę. Więc znowu telefon na straż miejską i czekanie na firmę. Na szczęście sprawnie im to idzie. Max 0,5h i są.
Etatowy łowca pustułek
Etatowy łowca pustułek © wowa113
Na początek standard przez Segiet później szlakiem na Repty, do parku nie wstępuję, przez tą pustułkę zapomniałem popsikać się muggą. Nie omijam za to  trafionego po drodze stawu Cegielnia. Pomysł może i był ale wykonanie .... Ciekawe co tam można złowić, bo moczykijów sporo.
Staw Cegielnia
Staw Cegielnia © wowa113
Później do parku miejskiego, fotki naprędce i ewakuacja przed zmasowanym atakiem kopruchów
Cmentarz wojenny
Cmentarz wojenny © wowa113
Pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej
Pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej © wowa113
Na koniec ten z mniej znanych tarnogórskich pałaców. Chwilka pokręcona po przyległych uliczkach obejrzeć pozostałe budynki kompleksu pałacowego. Więcej na temat pałacu można znaleźć tutaj http://www.montes.pl/Montes11/montes_nr_11_04.htm
Pałac na Karłuszowcu
Pałac na Karłuszowcu © wowa113
Oficyna pałacu na Karłuszowcu.
Oficyna pałacu na Karłuszowcu. © wowa113

wowa113
| 18:55 środa, 19 sierpnia 2020 | linkuj Spoko, zaangażowania negować nie zamierzam, wolę jednak chwilę samotności na szkarotkowym pomoście :-)
szczypiorizka
| 17:42 czwartek, 13 sierpnia 2020 | linkuj Byłam dziś nad tym stawem Cegielnia w Reptach. Uważam, że to świetne miejsce. Może dlatego, że patrzę na to z tej strony:
1. ktoś swój "plac" uporządkował i udostępnił dla wszystkich, za darmo
2. moczykije mogą sobie tam powędkować (przejrzysty regulamin, łowisz ale nie zabierasz zdobyczy)
3. można sobie zrobić grilla/ognisko
4. można sobie po prostu posiedzieć w gronie znajomych

Było czysto, dużo koszy na śmieci,nikt nie zostawia tam syfu
Być może został przygotowany wspólnymi siłami z sąsiadami z ulicy? Dla mnie współcześnie rzecz godna pochwały, że ludzie potrafią się zjednoczyć i coś razem wykonać dla wspólnego użytkowania.
Oczywiście, nie jest to super zajebiście piękne miejsce, bo nie włożono w to za dużo funduszy. Ale dla mnie ma swój klimat.
Zrobione coś dla ludzi, przez prywatną osobę a nie instytucję (np. miasto, radę dzielnicy).
To takie moje spostrzeżenie :-)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa enera