Do Cygańskiego Mostu

Niedziela, 7 listopada 2021 · dodano: 08.11.2021 | Komentarze 4

Chyba raczej wiaduktu ale w sumie co za różnica dla samotnej budowli w lesie.

W dużej mierze przez miasta aglomeracji, jakoś nieszczególnie lubię ale wiaterek raczej wyklucza otwarte, wiejskie przestrzenie.
Oczywiście zamotałem się nieco przy dojeździe do mostu ale działki pogrodzone, wszędzie siatki, bramy, drogi z map polikwidowane - ekspansja zabudowy jednorodzinnej w pełni.. Ale jakoś tam wjeżdżam do tego lasu, na dodatek leśne  drogi i błotne kałuże  na nich  przykryte gruba warstwą liści. Udało się jednak bez nabrania wody w buty.
Cygański Most w lesie Gniotek
Cygański Most w lesie Gniotek © wowa113
Wybudowany na polecenie księcia pszczyńskiego Hansa Heinricha XV Hochberga, na początku lat 20 XX w. w ciągu   planowanej linii kolejowej, która miała połączyć nowo uruchomione książęce kopalnie z elektrownią w Łaziskach Górnych. Z kopalniami coś "nie pykło", linii kolejowej nigdy nie ukończono. A dlaczego cygański - ano opuszczony  wiadukcik upatrzyli sobie Cyganie na taborowe obozowisko.
Most Cygański
Most Cygański © wowa113
W stronę Mikołowa luzacki wyjazd. A Locus mnie tak ciągną ale przecież pętelką trzeba a nie tam i z powrotem. No cóż, śmierć frajerom ;)
Na mikołowskim rynku jakiś targ paści starych.
Jarmark staroci na rynku w Mikołowie
Jarmark staroci na rynku w Mikołowie © wowa113
De facto zbierają się  już a może wszystko wyprzedali :)
Sennie przez mikołowskie planty
Wapiennik w Mikołowie © wowa113
Kolejny wapiennik
Kolejny wapiennik © wowa113
i na kamieniołom na Fiołkowej Górze.
Kamieniołom wapienia na Fiołkowej Górze
Kamieniołom wapienia na Fiołkowej Górze © wowa113
I powrót przez Paniowy
Kościół w Paniowach
Kościół w Paniowach © wowa113

wowa113
| 10:24 wtorek, 9 listopada 2021 | linkuj Roadrunner1984, dzięki. Racja zawsze coś ciekawego można znaleźć chociaż nieco już mi się opatrzył. Ale ciągle brak chęci organizacyjnej aby wsiąść w pociąg albo podjechać gdzieś dalej autem. Ale ta Jura mnie kusi tylko się górek boję :)
| 10:11 wtorek, 9 listopada 2021 | linkuj Marecki, też nigdy nie pomijam aczkolwiek w okolicy to głównie kościoły, inne obiekty można policzyć na palcach jednej ręki, no może dwóch:). Nie licząc skansenów oczywiście.
Roadrunner1984
| 00:26 wtorek, 9 listopada 2021 | linkuj Fajnie ujete kadry , jak zwykle Śląsk zachwyca
Marecki
| 21:00 poniedziałek, 8 listopada 2021 | linkuj ładne budowle, mam sentyment do drewnianych konstrukcji.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa arzws