Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi wowa113 z miasteczka Bytom. Mam przejechane 28415.33 kilometrów w tym 6126.94 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.62 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy wowa113.bikestats.pl

Archiwum bloga

Flag Counter by Stats4U Show Stats for this Counter
  • DST 29.63km
  • Teren 10.00km
  • Czas 01:35
  • VAVG 18.71km/h
  • VMAX 38.88km/h
  • HRmax 159 ( 90%)
  • HRavg 98 ( 55%)
  • Kalorie 661kcal
  • Podjazdy 213m
  • Sprzęt Unibike Viper GTS
  • Aktywność Jazda na rowerze

Powroty - wąskim torem

Poniedziałek, 29 kwietnia 2024 · dodano: 04.05.2024 | Komentarze 4

Powrót wąskim torem od siemianowickiego osiedla Hugo aż do bytomskiego Rozbarku.
Na początek jednak wieża ciśnień ciągarni rur nieistniejącej już siemianowickiej huty Jedność

Na osiedlu Hugo fajnie zachowane strzałki LSR

I za chwile w ślad wąskotorówki. Na początek łatwo- wybudowana w śladzie ulica z przyległą drogą rowerową. I wyhaczona następna LSR-ka, mało widoczna ale zastanowiły mnie te stalowe zamknięcia okienek piwnicznych.. i ślad strzałki i napisu też się znalazł.


Później kawałeczek chodnikiem i istniejącym wiaduktem wąskotorówki  nad ulica Katowicką. Dalej  już teren,



aż do ul. Kapicy gdzie niestety brak wiaduktu nad ulicą. Ale zjazd i  ponowny wjazd na nasyp nie nastręcza trudności

i dalej lecimy terenem. Przed ul. Bohaterów Westerplatte kawałek trzeba po ulicy równoległej do wąskotorówki - w śladzie parking i jakiś placyk zabaw. Ale za BW z powrotem w ślad aż czynnej  linii kolejowej. I tu niestety trzeba objeżdżać

przez przejazd kolejowy na Bytkowskiej. Za chwilę na rondzie  w lewo w ul. Traugutta wybudowaną w śladzie wąskotorówki a gdy  ta się  kończy terenowo po śladzie przez chorzowskie Maciejkowice,

Żabie Doły i deptakiem na Rozbark aż pod zakłady naprawcze

Kawałek jeszcze deptakiem i kawałek terenem odnogi wąskotorówki do Piekar. Na wysokości przejazdu pod obwodnicą odbijam  w kierunku Miechowic.
Podsumowując przejechane prawie 12 km po wąskim torze i praktyczne - oprócz koniecznego objazdu z uwagi na linie kolejową po reszcie dałoby się ogarnąć  fajne połączenie miast  w dużej mierze omijające ruch samochodowy. Ale to marzenia ściętej głowy zapewne. Z ciekawości oblukam jeszcze na mapach przebieg wąskiego toru z katowickich Szopienic do właśnie Siemianowic i odnogi z Żabich Dołów do dworca PKP w Bytomiu. Może też przy okazji "powrotów" da się po śladzie przelecieć.
Kategoria DPD



Komentarze
wowa113
| 10:26 środa, 8 maja 2024 | linkuj Kolzwer, fajnie się tak poszwendać, a jak się bliżej przyjrzeć to tych pokolejowych "pamiątek" jeszcze trochę w śladzie zostało.
wowa113
| 10:24 środa, 8 maja 2024 | linkuj Marcin, zdaje się, że nie. Do Siemianowic i Bytomia ma się zaczynać od placu Alfreda. A na teren trochę nie to koło ale dałem radę :)
Kolzwer205
| 21:31 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj Rowerowe wypady w kolejowym stylu zawsze ciekawe :)
Lapec
| 12:21 niedziela, 5 maja 2024 | linkuj A z Szopenic to chyba na Siemce ma jakieś Velo iść? (⁠✿⁠^⁠‿⁠^⁠)

BTW: kilometry gruntowe zawsze cieszą ◉⁠‿⁠◉
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa cesam
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]