Hanusek

Piątek, 6 stycznia 2023 · dodano: 10.01.2023 | Komentarze 3

Sprawdzić namiar na oryginalny kamień graniczny przedwojennej granicy polsko-niemieckiej na dodatek w oryginalnej lokalizacji. Niestety ani on graniczny ani na granicy stoi. Cóż, tak tworzą się lokalne legendy powielane nawet na tablicach historycznych. Przynajmniej mogiła żołnierzy napoleońskich tam gdzie być powinna
Chwila na skwerku w centrum wsi

Hanusek historia nazwy
Hanusek historia nazwy © wowa113
Obczajenie tablicy historycznej

i już przypuszczam, że będzie kicha

Jadę jednak sprawdzić w teren
Niby kamień graniczny przedwojennej granicy polsko-niemieckiej
Niby kamień graniczny przedwojennej granicy polsko-niemieckiej © wowa113
Po mojemu gruba przesada, raczej drogowskazowy lub dystansowy (a przynajmniej tak jest opisany bliźniaczo podobny w Gliwicach)j. Tematu nie rozstrzygnę ale na pewno nie graniczny polsko-niemieckiej granicy. A napaliłem się jak szczerbaty na suchary :(
Ofociłem jeszcze pro forma  istniejące tu dawne urzędy celne, obecnie  budynki mieszkalne ( na fotce powyżej niemiecki) i pod mogiłę żołnierzy napoleońskich.
Mogiła żołnierzy napoleońskich w Hanusku
Mogiła żołnierzy napoleońskich w Hanusku © wowa113
Pod koniec II wojny dokwaterowano tu jeszcze niemieckiego celnika i dwóch radzieckich żołnierzy.

wowa113
| 19:26 środa, 11 stycznia 2023 | linkuj A szukam już dziury w całym na średnie dystanse bo na pałac w Brynku to już patrzeć nie mogę :). Tobie również najlepszego w Nowym Roku :)
szczypiorizka
| 18:44 środa, 11 stycznia 2023 | linkuj już wiem gdzie ten krzyż xD
nie wiedziałam że tam jest uliczka, zawsze autem jadę to się skupiam na tym winklu bo dość ostry jest
| 18:21 środa, 11 stycznia 2023 | linkuj Kurde ja na Hanusku jestem co chwilę (niekoniecznie rowerem)gdzie jest ten krzyż?
Ja tu widzę, żeś bardziej opanował te rejony ode mnie, gdzie mieszkam blisko całe życie xD
A tak serio to wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Dużo kilometrów na liczniku bez chycenia pany na trasie ;-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa baczy